Waarom zijn er grenzen en wie bepaald waar de grens loopt?

Fysiek bestaan geen grenzen, ik zie nergens een rode lijn lopen als ik een grens over ga. Ik heb er niet voor gekozen om in Nederland geboren te worden. Wie weet wil ik dit wel Anton1oland noemen. Mijn ouders zijn verplicht mij aan te geven bij de gemeente. Daar krijg ik een nummer: Burger Service Nummer (voorheen Sofie nr.) Ik ben geboren op deze aarde en voel mij niet vrij in mij keuze te bepalen waar ik ga en sta. Als ik de staat niet erken, krijg ik geen paspoort en kan ik de meeste landen niet betreden. Ik zou mijzelf benadelen door mijn eigen staat te zijn.

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
3.4K

Het beste antwoord

Je bent ook helemaal niet vrij en die "vrijheid"wordt je steeds meer ontnomen .
Ze maken de mensen steeds angstiger dus steeds banger en omdat de mensen angstig zijn kunnen hun nog meer controles uitvoeren .
Over enige tijd loopt iedereen met een chip in zijn arm al gehele controle .

Die grenzen zijn ook met voor bedachten raden gemaakt.
De aarde is ook 1 en alle mensen zijn aard bewoners de rest is allemaal verzonnen .

Je moet maar is lezen over De Bildenbergers en de NWO.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Andere antwoorden (7)

Grenzen zijn afgesproken onderling, veelal na veel geharrewar en oorlogen.
Omdat je hier geboren bent, heb je je te schikken naar de regels van dit land, en als je grensoverschrijdend wilt reizen zul je toch papieren en dergelijke moeten hebben.

Het beste dat je denk ik kunt doen: je keurig aan de regels houden, te zijner tijd je paspoort pakken en eropuit trekken zodra je dat kunt en wilt. Spaar wat geld, leer wat vaardigheden waarmee je je zult kunnen redden, en niemand maakt je meer iets.

Er zijn wel beperkingen, maar het is aan jou in hoeverre je die als beperkingen accepteert en bij de pakken neer gaat zitten.
Je eigen staat uitroepen zal je niet snel lukken, maar er zijn talloze 'vrijdenkersstaatjes' in allerlei landen, en bijvoorbeeld in Engeland had je de travellers ( http://en.wikipedia.org/wiki/New_Age_travellers ) en zulke groepen zijn er nog steeds.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Iedereen bepaald deze grenzen en soms vechten zij erom.
Maar ook al woon je op een flat en heb je geen grond of een tuin (welke je afbakent met een hek oid). Ook jou woning heb je afgebakent met een deur en je balkon.

Dat is op individueel niveau. Dan heb je gemeente, provincie, land, continent.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
In Europa bestaan geen fysieke grenzen, maar er zijn landen die afgebakend worden door prikkeldraad, muren en meneren met geweren die je neerknallen als je er overheen probeert te gaan.
Omdat we met heel veel mensen in ons land leven, hebben we afspraken gemaakt waar iedereen zich aan moet houden om het voor iedereen een beetje leefbaar te houden.
Al met al heb je in ons land heel weinig reden tot klagen als je het vergelijkt met veruit de meeste andere landen.
Als je toch liever in een land als bijvoorbeeld Senegal woont, zul je een paspoort moeten hebben en als je de leeftijd en het geld en de moed ervoor hebt, kun je vertrekken en vrijwel overal gaan en staan waar je wilt.
Ben benieuwd hoe snel je terug bent.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Grenzen zijn bepaald door mensen vervoor dat jij bestond.
Wetten en regels zijn ontwikkeld en gemaakt door mensen ook ver voor jij bestond.
Dat je geboren wordt in een land komt door jeouders die wonen er waarschijnlijk. Hopelijk wonen ze er met veel plezier en zijn ze trots op hun land.
erkenning van een staat is gelukkig niet aan een individu maar aan de overige staten. Stel dat iedereen dat zou kunnen wat jij wil wordt dan toch wel een gaos.
ronron1212
13 jaar geleden
Er zijn wel grenspalen... zichtbaar hoor.
Grenzen zijn historisch ontstaan en vooral door geweld, huwelijken, godsdiensten, uitbreiden van belangensfeer en kunstmatig zoals b.v. de grens die werd vastgelegd tussen Noord- en Zuid-Brabant of Vlaanderen en Zeeuws Vlaanderen. Als men de fictieve rode lijn passeert, merk je dadelijk verschillen. Kijk ook eens naar de enclaves Baarle-Hertog en Baarle-Nassau. Raar!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Dat er grenzen zijn betekent dat er in het verleden conflicten waren tussen volkeren of stammen. Als iedereen in vrede leefde zouden er geen grenzen nodig Zo zijn de Romeinse limes verdedigbare grenzen. Dat was dan meestal een rivier. In Nederland was dat de Rijn, van Katwijk tot Nijmegen
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
iedereen die hier woont heeft ervoor gekozen om zich aan de regels en wetten te houden die gemaakt zijn. we hebben ze zelf gemaakt omdat wij de regerende partijen kiezen. als je voor jezelf wilt leven en geen regels wilt hebben. moet je je ook echt afzonderen. ergens in de rimboe ofzo :p