Waarom zijn banken opeens kritischer bij het geven van krediet?

De banken hebben miljarden verloren aan vage constructies. De banken zijn mede door ons belasting geld overeind gehouden.
Als jan-met-de-pet nu een klein bedrag nodig heeft wordt daar moeilijk over gedaan. Naut Wellink zat dat gisteren bij Paul&W. goed te praten.

Wat vinden jullie hier nu van?

Weet jij het antwoord?

/2500

Ik denk dat veel van de crisis ook te wijten is aan de lage rentes en het niet goed nagaan van de kredietwaardigheid van de leners. Zo is het in ieder geval gegaan in de VS. Mensen leefden op creditcards en gaven geld uit dat ze niet hadden. Hypotheken die nooit afbetaald konden worden. Dat kapatalistische systeem van fictief geld is in zichzelf gestort in de vs en heeft voor de bankendomino gezorgd.... Maar net als met alles is het niet verstandig om tot het andere extreem over te gaan. Iedereen moet verstandig met zijn geld omgaan, ook de banken....

Zelf denk ik dat de crisis er mee te maken heeft. Door het te veel en te gemakkelijk uitlenen van geld is de crisis ontstaan. Het zou heel raar zijn als men zich twee keer aan de zelf steen stoot. Helemaal met ons belastinggeld; daar moet verantwoord mee worden omgegaan.

Ik vind banken erg arrogant op dit moment. Ze hebben miljarden subsidie gekregen van de regering om zo de economie utt het slop te trekken, maar gebruiken dat alleen voor eigen gewin. Ikzelf heb een krediet nodig van anderhalve ton; heb genoeg inkomsten, een goed onderpand maar toch wil men er niet aan. Daardoor kan ik nu geen nieuwe onderneming starten met dank aan de ING. En dat vind ik NIET goed te praten.

Stel zelf een vraag

Ben je op zoek naar het antwoord die ene vraag die je misschien al tijden achtervolgt?

/100