Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Hoe leg je in het engels het woord "gedoogsteun" uit in politieke zin

De letterlijke vertaling is "tolerance support" maar ik zie dat nergens terug in politieke context.

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
1.7K
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Als je op Google zoekt naar "tolerance support" (en misschien het woordje politics los van die aanhalingstekens toevoegt), vind je wel een paar hits waar tolerance support wordt genoemd in politieke zin. Maar die gaan dan weer over de Nederlandse politiek.

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Het beste antwoord

"Confidence and supply" vind ik wel op Google, in de zin van gedoogsteun. Een minderheidsregering heeft dan een confidence and supply agreement met een andere partij.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
+1 ook goed hoor! Grtjs dreamQ
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
+1 ook goed hoor! Grtjs dreamQ

Andere antwoorden (3)

Supporting agreement
(Lees meer...)
itsme
13 jaar geleden
Tolerated support lijkt mij wel een aardige vertaling. Ik zou het ongeveer zo uitleggen:

Tolerated support in politics is that an opposition party supports a minority government. In democratic parliamentary systems it is normal that when no party has a majority, several parties form a coalition with a majority in parliament.

When forming a majority government is not possible or a coalition party denounces it’s support to the government, the incumbent government becomes a minority government. In order to continue the programmes and plans the government depends on the tolerated support outside the coalition. The support is usually provided by parties that share ideological or programmatic ideas with one or more coalition partners
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ik dacht altijd dat dat woord niet eens bestond in het Engels. Maar het is waarschijnlijk wel een begrip dat niet vaak word gebruikt daar.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 2500
Gekozen afbeelding