Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Hoe groot is de kans dat er geweld tegen Nederland gaat komen na de speecht van Geert Wilders in New York?

Zoals relletjes en misschien wel aanslagen...

Ik word een beetje bang nu ik wat beter naar zijn ''Islam-verleden'' heb gekeken...

Toegevoegd na 2 minuten:
Speecht=speech

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
787

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Het beste antwoord

Alleen al de kans, dat er met geweld gereageerd kan worden op de speech van Wilders, geeft al aan dat er een probleem is met sommige moslims in de wereld. Mensen, die nog steeds ontkennen, dat er een probleem is, hebben de laatste tientallen jaren als struisvogels geleefd.

Denk dat het goed is dat Wilders een toespraak houdt, maar hoop ook, dat hij het netjes houdt. Sommige dingen mogen/ moeten gezegd worden.

Vrees alleen wel dat sommige moslimjongeren deze gelegenheid weer zullen aangrijpen, om te rellen in eigen land. Wat de extremistische moslims er in het buitenland van vinden, maakt mij verder niet zoveel uit. In hun ogen is het westen toch al niks waard.
(Lees meer...)
AlphaLimaSierra
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Helemaal mee eens +1.
Precies, in hun ogen is onze westerse wereld niks waard, maar ze staan wel vooraan om van onze rijkdom mee te profiteren. Beetje schijnheilig, niet?

Andere antwoorden (5)

Die is er al, Nederland staat niet in het goede boekje in veel Islamitische landen na mensen als Theo van Gogh, Pim Fortuin en nu dus Wilders.

Het feit dat hij daar gaat praten (en we kennen zijn ene riedeltje) zal nog meer afkeer creëren.

Nederland zal sterk stijgen op de lijst als mogelijk land waar aanslagen gepleegd gaan worden.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
redelijk serieus vrees ik. Als hij domme dingen gaat zeggen (wat hij wel eens gedaan heeft) dan kan dat zomaar het effect hebben van de Cartoons in deense kranten. Heaas is het zo dat je tegenwoordig niet alles meer kan zeggen wat je zou willen, omdat er een kleine maar effectieve groep extreme moslims is die elke boodschap, gesproken danwel gedrukt, op moet pakken om geweldaadig op te reageren.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ha, die Djimme;

Dat hangt voor een belangrijk deel af van de inhoud en toon van de speech die Wilders zal gaan houden. Maar er is natuurlijk hooguit een grove schatting te geven of en hoe ernstig eventuele gewelddadige gevolgen zullen zijn. Maar de kans is natuurlijk ook aanwezig dat Wilders toch met de formatie in zijn achterhoofd zijn toon matigt. Of dat de islamitische werld inmiddels ook wat Wilders-moe aan het worden is.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Die kans is zeker aanwezig als Wilders scherpe kritiek gaat uiten. We kiezen massaal in Nederland om ons tegen de Islam te keren. Als daar vervolgens weerstand tegen komt uit Islamitische landen is dit een te verwachten gevolg. Dit wil natuurlijk absoluut niet zeggen dat aanslagen goed te keuren zijn of dat iemand zijn mening niet zou mogen uitspreken. Wilders moet daarom zeggen wat hij denkt tijdens zijn speech.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Het hangt helemaal af wat hij gaat zeggen...... als die weer zegt dat de islam een achterlijk geloof is...... zeker nu met die dreiging om de koran te verbranden (waarvan ik net heb gehoord dat die niet! doorgaat) dan gaat het volgens mij fout. Ik heb vandaag de felle reacties al gezien op de tv op die actie van die amerikaan. Aan de andere kant, laat ze maar eens opstaan die vermeende extremisten. Wees gerust, ze zijn bekend bij de bvd..... Echt grote problemen verwacht ik niet, maar Wilders zal uiteindelijk wel een keer worden afgemaakt........
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 2500
Gekozen afbeelding