Wanneer wordt het voor de voorstanders van toelaten asielzoekers teveel en gaat de deur toch dicht?

Nu komt er een stroom te voor sommigen nog te behappen is, voor anderen helemaal niet natuurlijk.

Maar wanneer zou de tolerantie van deze mensen, die nu wel graag de deur openzetten, averij op gaan lopen?

Is daar ooit onderzoek naar gedaan.

Uiteindelijk gaat het toch om getallen en hoe gastvrij je ook bent, ooit stopt dit.

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Het beste antwoord

Naarmate de welvaart afneemt, neemt de intolerantie toe..

Met andere woorden..zodra de mens individueel getroffen wordt door de economische teruggang zal langzaam de overtuiging groeien dat 'we de deur voor anderen moeten sluiten'

Groet,

Ton
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Andere antwoorden (3)

Het schijnt dat er meer mensen op dit moment eruit gaan, dan erin komen. Exclusief de baby's die hier geboren worden uit migratie gezinnen.

Ik denk dat je jezelf de vraag moet stellen: als jij nu in jouw land moeite hebt om het korstje bij elkaar de schrapen. Of, jij woont in jouw land maar hebt totaal geen vrijheid, je leven wordt bedreigd. Wat zou jij dan doen....? Ik zou naar een land gaan waar ik wel werk kan vinden. Ik zou naar een land willen waar het veilig is.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Uiteindelijk gaat het om het recht op een veilig leven en een dak boven je hoofd. De grondrechten van mensen. En zolang er mensen zijn die in hun eigen land die grondrechten niet kunnen krijgen, zullen rijke landen waar deze rechten wel bestaan gewoon de deur open houden voor asielzoekers.

Dat wij nu net geboren zijn in een land waar het op het moment goed vertoeven is, geeft ons nauwelijks het recht datzelfde leven aan een ander te ontnemen.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ha, die Cuca;

Ik ben voorstander van een duidelijk, humaan en goed controleerbaar asielbeleid, maar immigratieregels mogen van mij streng zijn. Los daarvan denk ik dat voorstanders niet in aantallen toe te laten mensen denken. Vooral ook omdat we alleen maar lezen hoeveel mensen ons land binnenkomen, maar het zeer weinigen maar bekend is dat er ook grote aantallen het land weer verlaten. En als een verruiming van de immigatieregels kan helpen eventuele vergrijzingsproblemen te boven te komen juich ik die van harte toe.