Wilders en Rutte willen nadenken over gesprekken. De show rond de formatie duurt verder !

Waarom stoppen ze er niet gewoon mee ?
Ze zijn het op bepaalde belangrijke punten oneens en toch moddert men verder ? Kan men niet gewoon zeggen ... het lukt niet meneer de formateur, u moet op zoek naar een andere oplossing ?

APechtold => Wilders en Rutte willen nadenken over onderhandelingen: nu.nl Pfff, tuurlijk alle tijd. Wat een theater!

mjschuurman => Typisch PVV: Wilders denkt in zichzelf na. Rutte beraadt zich in eigen kring. CDA dmv een congres.

politiekretweet => En eigenlijk zitten Verhagen en Wilders in hetzelfde schuitje: Iedereen weet dat dit tot niets leidt, maar niemand wil de boeman zijn. (3/3)

Toegevoegd na 13 minuten:
arieslob Wilders tegen Verhagen: er zijn grenzen aan wat ik van jullie kan gedogen. Verhagen: wij zeggen wat wij willen. Rutte: ik zeg even niets ;-)

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Antwoorden (7)

Als er nu geen kabinet komt, en er zouden verkiezingen komen, verliezen een paar partijen zeer veel grond. Dus gaan ze nu tot het gaatje!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
alles draait tegenwoordig om eigen belang en om ervoor te zorgen dat het "volk" blijft denken dat het nut heeft om te stemmen.
de voornaamste redens van veel mensen is te gaan stemmen zodat een andere partij minder kans maakt.
ab klink is nu bijvoorbeeld al bezig om zijn standpunten in het cda vast te zetten, zodra het kabinet WEER valt kan hij tegen de volledige achterban zeggen, kijk ik ben altijd al tegen wilders geweest.
het is meer een politiek spel om er ook voor te zorgen dat wilders nooit invloed kan krijgen op en in het kabinet.
hetgeen wat ze nu doen is er voor te zorgen dat ze zelf niet te hard op de bek gaan en dat ze bij de volgende verkiezingen al hun kant hebben gekozen.
cda zit er puur bij om de boel weer omver te stoten.
hetgeen wat nu gevormd wordt is niet een nieuw kabinet, maar puur een voorbereiding op de campagne die snel zal volgen.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
op zich heb je gelijk, maar wat Ab Klink betreft raad ik je aan zijn brief te lezen. Hij stelt nl. het partijbelang voorop.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
beter nog : http://www.elsevier.nl/web/Opinie/Afshin-Ellian/274734/Antwoord-aan-Ab-Klink-is-dit-een-Judaskus.htm
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
het is meer een gevoel wat ik erbij kreeg.
zoveel weet ik niet van politiek af maar ik weet wel heel goed op welke dingen je moeten letten in de gezichtsuitdrukkingen om een rede te vinden.
liegen in woorden is makkelijk maar de manier waarop je gezicht en ogen spreken zijn lastiger te bedekken.
mijn redenatie: hij weet dat dit kabinet gaat vallen, hij weet ook dat verhagen redelijk impulsief is gekozen, die zal ook geen stand houden als hij gaat samenwerken met wilders, als dan het kabinet valt dan zal het duidelijk worden hoeveel mensen in het cda tegen wilders/pvv zijn.
het cda wil niet regeren met deze partijen maar doen het waarschijnlijk omdat ze anders hun aanzien verliezen, als ze er in meegaan kunnen het de pvv lastig maken.
ik weet zeker dat hij de partij wilt gaan leiden en de manier waarop die nu propaganda maakt voor zichzelf in de partij is perfect daarvoor.
zo verdeel je het cda in 2 kanten waarvan de kant tegen wilders waarschijnlijk groter is.
en om eerlijk te zijn vind ik die ab klink niet helemaal betrouwbaar, mede ook door de manier waarop die zich presenteert en uit zijn ogen kijkt, waaruit ik voornamelijk lees, "ik doe dit uit eigen belang of omdat er een hoop mensen me pushen"
maar goed is een mening kan het niet feitelijk onderbouwen en wellicht ben ik niet geheel objectief. en moet ik daarwerkelijk eens die brief gaan lezen, . . wie weet ;)
Ha, die Fargh;

Ik vrees dat de onderhandelaars het point of no return al zijn gepasseerd en dat wat ze nu ook doen voor hun eigenlijk alleen maar tot electorale schade kan leiden. Dus uit hun eigen belang en dat van hun partij redenerend is het dan nog altijd beter om iets wat op een coalitie lijkt te formeren in de hoop dat ze het een paar maanden samen uithouden en de kiezer hun geklooi misschien is begonnen te vergeten. Of dat ook in het belang van het land is is een andere vraag.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Bepaalde partijen (lees figuren in zo'n partij) zijn zo regeergeil, dat ze tegen beter weten in maar door blijven gaan. Ben blij,dat Ab Klink weer een beetje bij zinnen is gekomen.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Als er nieuwe verkiezingen zouden komen zijn ze allemaal bang dat Wilders zeer veel stemmen gaat winnen, wat idd een kwalijke zaak zou zijn. Daarom proberen ze dat te voorkomen en nu een oplossing te vinden.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
sterredag
13 jaar geleden
Denk dat ze zich ook eens moeten af gaan vragen, waarom de PVV dan veel stemmen zou winnen. Misschien dat het dan wat beter zal gaan lopen.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
We zijn helemaal nog niet uitonderhandeld. Ze hebben pas 2 scenario's onderzocht. Er zijn nog andere combinaties die kunnen leiden tot een regering. Enkel de moed is er momenteel niet voor. Als de VVD+CDA+PVV mislukt, zullen de linkse partijen wel terug de moed winnen en op de voorgrond treden.
Het CDA stond in de laatste peiling op 15 zetels - dat alleen is al een reden om door te gaan.
Toch is het opvallend dat het nu steeds hangt op de 2 clubs die eerst niet eens in beeld waren bij de informatie.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ze kunnen er niet mee stoppen, dat zou het einde van het politieke systeem zijn.