Is het verstandiger de wereld door vrouwen te laten regeren? Resulteert dat in minder oorlogen en minder honger?

Vrouwen grijpen minder snel naar geweld en zijn zorgzaam. Zal dat de oplossing zijn voor een wereld die verhard en verkilt?

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
1.1K
Annswers
13 jaar geleden
@onbekend (?) Heb jij wel eens met vrouwen samengewerkt en beviel het?

Antwoorden (10)

natuurlijk niet, niet alle mannen zullen geweldadig zijn of niet zorgzaam en niet alle vrouwen zullen geen geweld gebruiken en zijn zorgzaam, het ligt dus gewoon aan de persoon die regeert, de eigenschappen die de persoon heeft
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ik (man) geloof daar niet in. Wie al eens in een grotere groep vrouwen heeft samengewerkt, weet dat er nergens zoveel haat en nijd is dan tussen hen.
Als eenzelfde verschijnsel zich doorzet op mondiale schaal, dan krijgen we nog meer oorlog.
Veel vrouwen geven me hier gelijk in.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Nee het moet een goede mix zijn. Vrouw zijn ook niet altijd zorgzaam. Ook onder de vrouwen kan overheersing en dominant gedrag voorkomen. Door dat vrouwen pas de laatst 40 jaar meer als gelijkwaardig worden gezien is er nog geen sprake van dat er veel vrouwen in posities zitten die van belang zijn
ronron1212
13 jaar geleden
Dat wordt wel eens beweerd.
Wanneer ik echter de realiteit bekijk zie ik als vrouwen dan eigenlijk het beleid voeren ....dat er weinig verschil is.
Kijk naar Margaret Thathcher
Corri di Aquino
Rita Verdock (NL)
Annemie Turtelboom (BE)

Hoe even hardvochtig die zijn....eens aan de macht.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
als je dat gelooft, moet je eens een andere rose bril kopen. ten eerste is het verschil zowel bij mannen als bij vrouwen zo divers, dat de stelling nooit 100% zal uitkomen. er zijn strijdlustige mannen en vrouwen en er zijn zachtaardige mannen en vrouwen.
ligt de macht bij alleen strijdlustigen, dan zal de kans op fout bestuur (oorlog) toenemen, ongeacht of het gaat om mannen of vrouwen.
als ik kijk hoe vrouwen onderling met elkaar omgaan (en geloof me, ik heb er ervaring mee) dan weet je, dat ook daar haat en nijd kunnen heersen.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Heb je de toekomstboeken van Thea Beckman gelezen ('Het gulden vlies van Thule', 'Kinderen van de verschroeide aarde' en nog een die ik zo 123 niet meer weet)? Die staan bol van dit soort idealen die mooi klinken, maar in de praktijk niet werken. Omdat ze niet gestoeld zijn op de werkelijkheid.

Verharding en verkilling en alle andere ellende door mensen veroorzaakt, zijn symptomen van iets wat in al onze genen grondig mis is. En dat is dat we los van God zijn. We willen onze eigen god zijn terwijl we Hem juist nodig hebben om te komen tot ons hoogste doel: leven in liefdevolle relatie met onszelf en de ander/Ander.

Daarin zit 'm de crux. Niet of de wereld geregeerd wordt door mannen of door vrouwen.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Klopt, helaas hebben vrouwen weinig vertrouwen in elkaar. Ze laten het liever aan mannen over. Kijk maar naar hun stemgedrag.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
De mannen die nu plunderend, moordend en verkrachtend door het leven stappen (kijk maar naar wat er op dit moment in Congo gebeurt, bijvoorbeeld) hebben allemaal (groot)moeders. Je snapt niet hoe het kan, maar het is zo. Zijn die moeders dan allemaal zo slecht? Nee, natuurlijk niet. Ik denk niet dat de wereld zo veel beter wordt als vrouwen aan de macht zijn. Macht corrumpeert, ongeacht het geslacht.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
De oplossing is gewoon dat mensen elkaar moeten leren verdragen.
Ongeacht huidskleur geloof.
Mannen zullen er altijd zijn en vrouwen ook ,en iedereen heeft elkaar nodig.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Nee, Totaal niet.... Zo iets heet clichés vrouwen zijn net zo erg als mannen op bepaalde gebieden(geweld,sex enz.. )

De meeste mensen kunnen niet omgaan met macht en misbruiken dit of kunnen niet uitstaan dat iemand anders meer macht heeft dan hem en dit heeft niet met geslacht te maken....

Het gaat er niet om of je geweld gebruikt maar hoe je met macht kan omgaan en helaas kan de mens dat niet zo goed macht wordt meestal zeer vaak misbruikt.

Zowel mannen als vrouwen kunnen evenveel misbruik van macht.
Vrouwen kunnen het evenmin uitstaan als haar collega meer geld verdient als haar soms zelf nog meer dan bij mannen...
De mannen willen meestal aan hun eigen(professioneel) ze willen carrière maken en het maakt hun niet zoveel uit als iemand anders dat ook doet. Maar ze durven wel iemand anders naar beneden te halen voor carrière...

Beiden geslachten heeft deze machtsspelletjes onder elkaar...

De reden waarom vandaag mannen meer de oorzaak hiervan zijn.. is omdat in veel landen de vrouw niet de zelfde rechten heeft politiek gezien als de man. Daarom zal zij nooit grote macht kunnen bezitten.
En daarom zijn het dus voornamelijk mannen die "slecht regeren"

Maar reken er maar op dat als vrouwen zouden reageren ze evenveel ellende zouden creëren omdat ze niet kunnen omgaan met de macht....

Dus antwoord op je vraag: Ja het is verstandig maar het zal niet andere resultaten geven....