Al ruim een half jaar in coma. In 1981 raakte mijn eerste vrouw in coma door LSE. De behandelend arts vroeg mij, wat te doen,nu ook in haar hersenen tumoren zaten. Na overleg met mijn 2 kinderen (toen resp.17 en 13) besloten de stekker eruit te trekken (het meiske was hersendood, zoals nu met Prins Friso ook al lang zo is ), hoe zwaar die beslissing ook was. Wij hadden een fijn gezin met elkaar. Zachte heelmeesters maken (ook psychisch) stinkende wonden. Gun ook Friso zijn einde; dit leven is geen leven en wordt ook nooit meer leven; dit is een vorm van egoïsme van de familie. dat geldt ook voor onze koninklijke familie. Het is een hard oordeel. Maar beter even een heel erge pijn (verdriet) dan een door zeurende pijn, die vermijdbaar is.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
In coma is iets anders dan hersendood, verder kun je er geen stekker uittrekken als iemand zelf ademt.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Dat was me wel bekend, al ben ik geen medicus. Wat ik bedoelde, is, dat ze Prins Friso onnodig in coma houden, terwijl ze zeker weten, dat er nooit meer iets van de Prins terecht komt. Soms valt de dood te prefereren boven het leven; zeker als het een leven als een kasplantje is. Gesteld, dat hij uit de coma ontwaakt, dan zijn die ruim 3 kwartier, dat hij onder de sneeuw heeft gelegen en zijn hersenen dus GEEN ZUURSTOF hebben gehad funest ! Daar hoef je geen medicus voor te zijn. Trouwens, dat hadden de artsen in Oostenrijk al vastgesteld. Overigens wordt er gesuggereerd, dat alleen mensen met véél geld zoiets doen, maar daar heeft het m.i. weinig mee te maken.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Het is je bekend maar je zet nog wel die vergelijking neer? Verder mag je niet overal een coma patiënt laten overlijden zomaar.... je gaat veel te kort door de bocht.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Ik vrees, dat we het nooit eens worden. Dat we erover nadenken is zeker een pluspunt. Ik vind alleen het verwijt: --kort door de bocht-- een tikkeltje misplaatst. Kijk, persoonlijk doet het me niets; ik heb niets met Friso. Anders zou het zijn, wanneer het een geliefde of anderszins relatie zou zijn. Maar over comapatienten worden de geleerden het , denk ik, toch nooit eens. Ik ben en blijf een leek. Jouw vermogen ken ik niet, maar ik respecteer je mening.

Andere antwoorden (2)

Hetzelfde. Hij ligt nog steeds coma.

Toegevoegd na 48 seconden:
Ik bedoelde: Hetzelfde. hij ligt nog steeds in coma.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Hij is overleden. Machines houden de vitale functies nog gaande, de familie kan het zich financieel permitteren om net te doen of het nog goed komt. Een drama voor alle betrokkenen. Als het u of ik was geweest, hadden ze zelfs geen 50 minuten gereanimeerd waarschijnlijk. Bovendien was de stekker er inmiddels al uitgetrokken.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Ja,dat is zo hè?
Dit heb ik al vaker gehoord.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Je kunt nergens een stekker uittrekken als een coma-patiënt zelf ademt en al is dat niet met 100% zekerheid gezegd de mensen die er verstand van hebben denken dat hij wel zelf ademt. Verder klopt het al helemaal niet dat ze bij zomaar iemand eerder waren gestopt met reanimeren, dat ligt ook wat anders dan wat je nu zegt. Er was een reden voor dat ze het zolang hebben gedaan (vooral de kou en zijn vitale functies op dat moment).
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
De kou is aanleiding om alsnog te gaan reanimeren, ondanks het feit dat er inmiddels 30 minuten voorbij waren. Maar die reanimatie heeft ook nog eens 50 minuten geduurd. Geloof me, dat was bij jou en mij niet gebeurt.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Ik geloof je, en dan zou er na maanden ook nog eens niemand op goedevraag de vraag stellen: hoe is het met willmvee (of mendelson).