Wat is er gebeurd met de regering in Amerika?

Ik hoor allemaal hier en daar dat er wat is met het Amerikaanse government. Wat is er precies aan de hand.

Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
1.1K
ronron1212
10 jaar geleden
Er is geen overeenstemming over de begroting nu ligt de regering plat en worden de ambtenaren niet meer betaald en zijn de overheidsgebouwen gesloten.

Antwoorden (2)

Niets, alleen heeft de Senaat het budget voor de oveheidsuitgaven niet goedgekeurd en worden alle niet noodzakelijke overheidswerkzaamheden gestaakt en worden die ambtenaren met onbetaald verlof naar huis gestuurd. Alleen b.v. leger en politie werken nog, maar het Vrijheidsbeeld is dicht. Zie link voor nog meer uitleg!
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
+je
Voor de liefhebber die ook engels kan lezen is de site van de BBC wel een aanrader met diverse artikelen over de government shutdown http://www.bbc.co.uk/news/business-24209622
Het is een politiek bluf poker spel . De democraten willen een al goedgekeurd plan uit voeren . Het zgn Obamacair dit een verplichte verzekering voor iedere Amerikaan . De Republikeinen willen dat absoluut niet . Met als gevolg dat zij de begroting in zijn geheel niet goed keuren .Met als gevolg een automatisch stoppen van de uitgaven ( dat is per wet geregeld ) dit is dacht ik tijdens Clintons regeer periode ook gebeurd . Kort door de bocht hebben de democraten de meerderheid in de 2de kamer en de republikeinen in de eerste kamer vaar daar de patstelling . Het lijkt op de situatie in nl dat onze regering plannen wil doorvoeren , ( in de tweede kamer ) en de oppositie nodig heeft om een meerderheid te verkrijgen in de eerste kamer zodat het definitief kan worden . De situatie in Nederland is dank zij het meerdere partijen stelsel meestal door verstandige onderhandeling tot een compromis te brengen . Het congres , en de senaat staan dus tegen over elkaar en verwijten de andere partij halsstarrig vast houden aan stand punten . Het gevolg geen salaris voor alle ambtenaren behalve de politie en de hoognodige ivm de veiligheid totaal geen cent :( ja dat heeft ook z'n neerslag op het koop gedrag van miljoenen mensen dus ook de restaurant's schoonmakers enz die allemaal afhankelijk zijn van de overheid . Maar nogmaals dit is niet iets nieuws voor de Amerikaan .in Nederland is zo' n situatie ( nog ) ondenkbaar . .) maar in Griekenland zaten ze er om andere redenen dicht bij :(