Waarom komen de Verenigde Naties niet in aktie voor Pakistan?

Het is een regelrechte schande dat twintig miljoen mensen aan hun lot overgelaten worden.
Waar blijft de solidariteit van de rest van de wereld, en van de andere moslimlanden?
Is langzaam verdrinken misschien niet spectaculair genoeg?Moet er een orkaantje of een tsunamitje bij, mag het alstublieft ietsjes meer zijn?

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
1.2K

Het beste antwoord

Met alle respect, het is juist de VN die de wereld heeft laten inzien hoe ernstig de situatie is. Ze doet wat in haar macht ligt, maar nu ligt de bal bij ons.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Lunababy, je bent zichtbaar aangeslagen. Doch, niemand kan overal tegelijk zijn. Een natuurramp als deze is verschrikkelijk, maar maakt dat dat dit nu het enige moet zijn dat nog van belang is? Terwijl de bevolking van Noord Korea, Zimbabwe en Niger verhongeren en Congo en Sudan in oorlog is omdat wij zo graag daar mineralen uit de grond halen?
Als bij zoveel geldt ook nu: Kijk naar wat je zelf kunt doen, niet naar wat in jouw ogen anderen zouden moeten doen.

Andere antwoorden (6)

Rustig maar... Het duurt even voordat hulp voor 20 miljoen mensen op gang komt. En dan heb je nog die rakkers van de Taliban die roet in het eten gooit. We zullen zien waar de hulpverlening strandt.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ban Ki-moon, hoofd van de VN, is inmiddels op bezoek geweest:

http://www.bbc.co.uk/news/world-south-asia-10978671

Dus het komt op gang.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Pakistan wilt helemaal geen hulp.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Natuurlijk is dat onzin. Deze meneer spreekt namens de oppositie en niet namens de regering.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Die reactie wilde ik ook geven, maar je was me net voor haha In elk geval -1
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Alleen de oppositie vind dat, het land zelf heeft zeker hulp nodig.
Ik heb hierbij en erg tweeslachtig gevoel. Wat doet de Pakistaanse regering,die wel miljarden aan bewapening en het ontwikkelen van kernenergie uitgeeft/Waar blijven de rijke olielanden die van gekheid niet weten wat ze met hun geld moeten doen? Uiteindelijk zijn het weer de burgers die de centen bijeen moeten brengen.Natuurlijk moeten deze arme mensen geholpen worden,maar waarom moet dat altijd met het hutje en mutje, van wat wij bij elkaar brengen.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Waarom moeten "wij" weer helpen?Om het geld over de balk te gooien of geld geven aan mensen die het helemaal niet nodig hebben?Het geld wat jij geeft aan giro 555 komt toch niet aan bij die mensen die het nodig hebben.De taliban heeft geld genoeg.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ik denk dat het ook te maken heeft met moeheid, dwz de kijker heeft al zoveel rampen en ellende op tv gezien, dat ze er gewoon immuun voor worden.
En natuurlijk niet vergeten: de economische crisis: mensen hebben op dit moment minder te besteden.