Ik maak een opstel over waarom Turkije in de EU moet. Maar ik kan maar niet op een krachtig voor argument komen? Hulp a.u.b.

Het is in de vorm van een essay, en ik heb al een tegenargument en een counterargument. Ik moet alleen nog wel een sterk argument voor hebben.

Toegevoegd na 4 minuten:
Het is voor een schoolopdracht, dus ik moet wel

Toegevoegd na 17 minuten:
Het gaat voor maar 20% om de inhoud, maar ik moet wat argumenten e.d. verzamelen om morgen een engels essay te maken.

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
1.4K
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Huiswerk zou je zelf moeten maken.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ik zoek ook naar een basis. Het gaat niet om het argument zelf, maar om het schrijven (het moet in het engels)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Als je er zelf niet uitkomt is goeievraag een ideale plaats om je vraag te stellen. Het is sowieso een interessante vraag en we worden er allemaal wijzer van, niet alleen de vraagsteller. Goeie vraag +1

Het beste antwoord

Tegenargumenten genoeg! Ik zou maar één argument voor toetreding kunnen bedenken en dat is de economie.
Als de grenzen geopend zijn voor Europese bedrijven, zullen we er een enorme markt bijkrijgen van 70 miljoen inwoners vanTurkije. Europese bedrijven zullen zich er gaan vestigen, omdat er goedkoper kan worden geproduceerd. De Turken hoeven dan niet meer naar Europa te komen voor werk. Bovendien is het klimaat er zoveel beter dan in Nederland!
Turkije heeft ook meer banden met Europa dan andere islamitische landen. Lang voordat Frankrijk op scholen de hoofddoekjes verbood, had Turkije dat al gedaan. Istanboel ( vroeger Constantinopel) was vroeger één v.d. belangrijkste westerse steden. Met Turkije in de EU kunnen we aan de wereld laten zien dat verschillende geloven goed samen één democratie kunnen zijn. Wanneer Turkije ondanks al zijn pogingen toch niet zou mogen toetreden, keert het zich misschien wel tegen het westen en zal de Islamitische wereld gaan denken dat het Westen niet eens wil samenwerken. De haat tegen het Westen zal dan alleen maar toenemen. Trouwens is in al die balkanlandjes ook veel mis en die mogen wel toetreden terwijl Turkije er al veel voor over heeft gehad en nog steeds in de wachtkamer zit. Waarom zouden zij niet mogen?

Toegevoegd na 6 minuten:
Zelf vind ik dat ze eerst eens "Human Rights "moeten toepassen. Er wordt nog steeds gemarteld en de rechten van vrouwen en Koerden is nog steeds niet goed. Zolang Amnesty nog steeds rapporteerd over grootschalige schending van mensenrechten zijn ze er nog lang niet aan toe!
amc
14 jaar geleden

Andere antwoorden (7)

Misschien is dat argument niet te vinden,omdat het niet aanwezig is! Je zou dus kunnen concluderen,dat zo,n argument niet bestaat!
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Tja, het is toch echt een schoolopdracht...
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Dat geloof ik best,maar als er geen argument voor is,verandert zelfs een schoolopdracht daar niets aan.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Er is altijd wel ergens een argument voor te bedenken. Ik ken er 1: Om moslim fundamentalisme tegen te gaan...
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Of om het in Europa te verbreiden.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Onzin...
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Wat een vaag antwoord, scroll naar beneden en zie de voordelen. -1
Die bestaat niet.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ik zal je een hint geven maar niet van harte; scholieren moeten zelf leren denken anders wordt het nooit wat.
Denk aan hoe Islamitische handelspartners in de rest van de wereld de EU zullen beoordelen als er ook een Islamitisch land deel van uit maakt.
Vul de consequenties verder zelf in.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Dat is echt goed! Dankje, daarop kan ik wel even verder werken
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
en Amerika is er om die reden vóór, dat Tukije in de EU komt.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ik bedoelde dat hij de rest zelf moet bedenken nieuwsgierig.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Dat lag in ieder geval voor de hand (na jou reactie). Het gaat toch echt bij deze opdracht om het engels ;)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ja, maar nadenken in het Engels leert je ook beter om de taal machtig te worden ;)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Tja dat is waar, maar dat kan ik wel. Het ging mij nog een beetje om de inhoud. :P
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
+1
Kort maar krachtig: Ze zijn er nog (lang) niet aan toe!
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
- Turkijë heeft een strategische ligging als Europees portaal naar het midden-oosten. Om die reden is het ook een zeer gewaardeerd lid van de NAVO.

- Seculariteit is behoorlijk geregeld, de scheiding kerk-staat is sterker dan in pakweg Italië, Griekenland, of Polen.

- Het is een grote markt, met nog een behoorlijke groeipotentie.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
3 goeie argumenten
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
En ik ben nog niet eens begonnen over het vrouwelijk schoon. Kun je nagaan.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
+1
Je verankert Turkije stevig in het Westen en neemt de wind uit de zeilen van moslim fundamentalisten.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Feit is dat hiermee de grens van de NAVO wordt verlegt tot op de brandhaarden van de wereld. Daarmee moet men in oorlog trekken indien het op het grensgebied zou escaleren. Waardoor bepaalde grote "machten"een makkelijkere alliantie krijgen...