Nee, deze helikopters zijn van het KLPD.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Politieheli's zijn van de politie, de marechaussee is onderdeel van het leger, dus je geeft zelf het antwoord al: nee.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
De. Kmar heeft geen helikopters ;-)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
De heli's van het KLPD zijn primair bedoeld om veelal ondersteunende taken te verrichten binnen de nederlandse politie.
Het KLPD heeft, in tegenstelling tot vroeger, de beschikking over enkel helicopters.
Op diverse vlakken wordt er nauw samengewerkt met andere disciplines en kan ook de KMAR (na gedaan verzoek) gebruik maken van de heli en bemensing tbv hun taak.
De Kmar kan uiteraard ook gebruik maken van de heli's die defensie tot zijn beschikking heeft.
Deze kunnen na gedaan verzoek ook weer worden ingezet tbv de politie, alhoewel dit zeer sporadisch zal gebeuren. De heli's van defensie zijn meer bekend van oa het bestrijden van bosbranden.