De overheid krijgt er weliswaar nooit 100% controle over, vroeger was kinderporno op veel computers aanwezig, je werd er me doodgegooid als je ook op normale sites kwam.
DAT IS NU OVER EN UIT.
Ook de maatschappelijke houding tegenover deze gruwel is erg veranderd.
NU wordt en masse roken uitgebannen EN HET WERKT, de nietrokers, vroeger de zeurpieten , mietjes en hypochonders geheten, kunnen nu opgelucht adem halen.
DEZE campagne heeft dus succes.
Als je nu zo dom bent om een kidporn plaatje op je computer te laten zien, loop je gerede kans gepakt te worden met zeer verstrekkende gevolgen, in goed tien jaar tijd is een enorme omslag in de volksmentaliteit bewerkstelligd.
Dweilen met de kraan open werkt, de vloer wordt goed schoon en als de kraan dicht is, hoeft de vloer alleen nog te drogen, met dichte kraan was hij nooit zo schoon geworden.
Dat is natuurlijk maar als beeldspraak bedoeld , maar met de extensie kan dat werken.
Verreweg de grootste winst is gehaald door de mentaliteitsverandering aangaande dit onderwerp.
Nu nog de import afblokken en de enige voor mij acceptabele spyware die (uitsluitend) checkt op kid-porn invoeren dan sterft die gruwel snel uit.
Er is dus wel degelijk overwinning te boeken, de aanhouder wint.
Omdat de vraag naar en de afzet van dit materiaal vermindert, zal ook de productie stoppen.
Helaas zal sterk de pijlen op het voormalige Oostblok gericht moeten worden, daar is helaas nog veel in productie en omloop. Zodra daar de rechten van het kind beter (minder slecht) bewaakt gaan worden alsmede de maffia meer onder overheidstoezicht komt, droogt ook die bron uit.
Dat is nu ook duidelijk in het verre oosten waarneembaar,
kinderporno en -misbruik worden nu massaal aangepakt, de leeftijd voor sex is naar 20 jaar gebracht, de gevolgen zijn direct op straat zichtbaar, geen blanken met hele slierten Aziatische kinderen die op school horen te zitten meer....
Als de Nederlanders er daar mee weg komen, kunnen ze hier alsnog vervolgd worden.
Overigens beter dat ze daar gepakt worden, ze leren dan meteen de letterlijke betekenis van wat ze daar flikten.
Als ze daar hun straf uitgezeten hebben zijn ze van die pedofiele streken beslist verlost.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Andere antwoorden (9)

Het zal altijd blijven bestaan, omdat het helaas in de 'mens' zit. Dus het is wel een beetje dweilen met de kraan open. Niets doen, kan ook niet.. Lastige vraag!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Het is niet tegen te gaan.

Als ze 1 persoon pakken met 1000den films en afbeeldingen dan zijn die weg maar er zijn altijd kopieën.

En er komen ook 100derden nieuwe films en afbeeldingen bij van kinderen over de hele wereld.

Hier in Nederland kan er dan wel streng op gecontroleerd worden maar als de ergste daad in het buitenland wordt gedaan is het niet tegen te gaan.

Jammer genoeg.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Dit is een lastige vraag.
Helaas, zolang er behoefte is naar een product, zal er altijd wel iemand te vinden zijn om dit gat in de markt op te vullen. Met name 'arme landen' verdienen veel geld aan de porno industrie en schromen niet om kinderen hiervoor te misbruiken.
Net als drugs, is het niet uit te roeien. Het is inderdaad dweilen met de kraan open. Want waar je een kraan sluit, gaan helaas vele kranen elders open.
M.i. moet je de problemen niet bij de bron (want die veranderd steeds van locatie) maar bij de consument aanpakken. Want als er geen vraag is naar een product hoeft het ook niet geleverd te worden.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Iets er tegen doen is altijd nog beter dan er niets tegen doen ,dus is het wel zinvol,of er ooit controle over zal zijn ? laten we het hopen !
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Vrees dat dit fenomeen niet uit te roeien is , het bestaat al heel erg lang , en zal ook wel blijven helaas . Maar onderzoeken geven vaak aan dat ook hoger geplaatsten , waar je dit helemaal niet van verwacht zich met die vuiligheid bezig houden . Ook heb ik twijfels over veel onderzoekers , die op die viespeuken jagen , en beslag leggen op materiaal , en of dat ook wel allemaal vernietigt wordt ??
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
tja als je zo gaat denken, dan kun je je over een heleboel zaken afvragen of het niet dweilen met de kraan open is. om maar in de spreekwoorden te blijven; je kunt maar beter dweilen met de kraan open dan dat je verzuipt...
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
het is inderdaad dweilen met de kraan open.
en omdat er ,meer dan je denkt,kopstukken zijn in de politiek en andere overheden ,waar onder politie en justitie,die zich hier ook schuldig aan maken en in de positie zijn om een doofpot te creëren
word het moeilijk om een vuist tegen te maken.
kijk naar het vaticaan er zijn schuldigen ,er zijn er die hun positie daardoor hebben afgestaan tot de paus toe heeft om vergeving gevraagd.
maar heb jij al gehoord of gezien dat er daadwerkelijk iemand is opgepakt......dat bedoel ik.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Zolang er "mensen"zijn die bereid zijn er veel voor te betalen zul je het nooit uitroeien. Gelukkig zijn er steeds meer arme landen die er hard tegen optreden.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Zolang dat er een kans bestaan dat zelfs maar een kind ergens in de wereld gered zal worden, moeten alle middelen gezet worden om hem of haar te redden.