Kun je een eigen staat beginnen? Waar? Hoe?

Ik heb het een beetje gehad met diverse regeringen in diverse landen :) Hoe kun je een eigen staat beginnen en waar moet ik starten.
Tevens suggesties voor namen zijn welkom.

Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
1.7K

Het beste antwoord

In theorie is dit vrijwel onmogelijk om dit binnen één land te doen...

Verstandiger is om dit op één van de eilandjes te doen die te koop zijn voor een x-aantal miljoen. Ik geloof dat de grootste 28,9 miljoen kost. Hier kun je dan je eigen wetten invoeren en je eigen leger mobiliseren...

Wanneer je dit in Nederland probeerd duurt het ongeveer een maand, voordat je een ongewenste overheids-instantie over de vloer krijgt. Die desnoods met groot leger materiaal komen om je duidelijk te maken dat dit in Nederland niet kan...

Ik zal het je sterker vertellen: Tijdens de carnaval een paar jaar terug hebben we bij mijn stamkroeg bijna aan het einde van een doodlopende straat een 'vrijstaat' gevestigd. Het heeft net geen hele dag geduurd voordat de nodige politie polshoogte kwam nemen met de vraag wat hiervan precies de bedoeling was...
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden

Andere antwoorden (7)

Ja hoor..,

Waar: in je tuin
Hoe: Door je eigen grondwet in te voeren en tol te heffen aan je tuinpoort...
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Friesland afsteken en ver genoeg weg laten drijven. Als je ver genoeg uit de kust ligt lig je in internationaal water. Als je dan je vlag in het midden steekt....
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Ga eens praten met wat regeringen van landen. Misschien willen ze je wel een stukje verkopen. Wat je vervolgens nodig hebt is de erkenning van andere landen dat je een land bent.
Je kunt ook starten op internet. Er bestaan genoeg van die virtuele landen. Veel succes en laat wat van je horen.
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Je kunt het voorbeeld volgen van Paddy Roy Bates. Die bezette in 1967 een verlaten marineplatform in de Noordzee en riep het onafhankelijke prinsdom Sealand uit (zie link). Als je 10 miljoen pond hebt kun je Sealand ook kopen en jezelf tot koning kronen van je eigen micronatie.
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Mooie baas, die King Bates. Maar Sealand wordt toch nog niet erkend als land door de andere landen?
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Nou ja, het is een beginnetje. -)
Ja hoor. Kans ik echter klein dat jouw staat door de Verenigde Naties zal worden erkend. De staat waarvan je je wilt afscheiden zal het ook niet zomaar toestaan: kijk naar Baskenland/Spanje, Tsjetsjenië/Rusland, Tibet/China en niet te vergeten voormalig Joegoslavië.
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Heel eenvoudig: je stopt met belasting betalen. Zo gauw je nergens belasting meer over betaald is het je gelukt.
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Heel simpel, mobiliseer genoeg medestanders en pleeg een staatsgreep. Het beste kun je dit in onderontwikkelde landen doen.