Mag je ook passagier zijn op een gehandicapte kaart-bestuurder?

Situatie: mijn moeder rijd bijna nooit meer en wil een kaart aanvragen. De passagierskaart is nvt zij is nog mobiel genoeg. Blijft de bestuurderskaart over, echter moet zij dan ook echt fysiek de auto besturen of mag zij ook meerijden met mij en wel parkeren op een gehandicapten plaats? Uiteraard gebruik ik de kaart niet zelf

een maand geleden
crispy
een maand geleden
Een gehandicaptenkaart is op persoon, niet op kenteken. Dan kan je dus, mits de persoon meereist, deze kaart gebruiken.
ronron1212
een maand geleden
elke soorten gehandicaptenparkeerkaarten zijn er? Er zijn 3 soorten parkeerkaarten: bestuurderskaart: voor mensen die zelf autorijden
passagierskaart: voor mensen die met iemand meerijden
instellingskaart: voor instellingen waar mensen met een beperking wonen De bestuurderskaart en passagierskaart zijn gebonden aan een persoon, niet aan een auto. Deze kaart kunt u in elke auto gebruiken. De kaart is geldig in alle landen van de Europese Unie.

Antwoorden (1)

Het is mogelijk om een gecombineerde bestuurders- en passagierskaart aan te vragen. Deze kan je moeder gebruiken als ze zelf een auto bestuurt, maar ook als zij als passagier meerijdt.
een maand geleden