Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Hoe wordt het salaris bepaald van de verkenner, informateur en formateur?

Bij de vorming van het kabinet worden verkenners, informateurs en formateurs benoemd.
Hoe gaat de bepaling van het salaris in zijn werk, zijn daar onderhandelingen over? Wie is de werkgever?

4 maanden geleden
4.3K
tinus1969
4 maanden geleden
Leuke vraag! Ik vermoed dat voor personen die al als bestuurder actief zijn (zoals in de vorige formatie bv Ollongren) dit ahw onderdeel is van hun werk - ze worden dan niet apart betaald. maar Plasterk zou best een factuur kunnen sturen...
erotisi
4 maanden geleden
https://www.cda.nl/zuid-holland/lansingerland/actueel/nieuws/informeren-een-erekwestie-of-uurtje-factuurtje

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Antwoorden (1)

Wat ik heb begrepen is dat zij geen vergoeding ontvangen. Meestal hebben ze al een salaris of pensioenuitkering, en dat loopt gewoon door. Plasterk heeft dus pech (ook al zal hij er geen honger door lijden). Wel worden ze vervoerd met een dienstauto, en worden alle overnachtingen, maaltijden etc. voor hen betaald. Je hoeft er dus geen geld bij te leggen.
Er is ook geen werkgever.
(Lees meer...)
Toegevoegd op 9 december 2023 14:33: tekst
teusvh
4 maanden geleden
Utrecht
4 maanden geleden
Er is geen werkgever, maar wel een opdrachtgever. Ik vermoed inderdaad ook dat ze met alleen een onkostenvergoeding doen.
tinus1969
4 maanden geleden
Die onkostenvergoeding is wel per uur, blijkvy. De link noemt 100-180 euro/uur.
ronron1212
4 maanden geleden
Welke link @tinus1969

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 2500
Gekozen afbeelding