Wat is het verschil tussen een (bom)drone en een kamikazedrone ?

Een opvallende quote uit het artikel: "De drones worden met name gebruikt om burgerdoelen aan te vallen. Enkelen zijn zelfs gebruikt als kamikazedrones."

https://www.telegraaf.nl/nieuws/1297716710/live-iran-smokkelt-drones-naar-rusland

Het beste antwoord

Een kamikazedrone is een drone die al dan niet volledig automatisch een explosief tot ontploffing brengt bij een vijandelijk doel en daarbij zelf vernietigd wordt. Dat is meteen ook het belangrijkste verschil met een bewapende drone, die na het droppen van een granaat of lasergeleide raket terugkeert en hergebruikt kan worden om een volgende missie uit te voeren.
Toegevoegd op 13 februari 2023 08:48: afbeelding
Plaatje bij antwoord
SimonV
een jaar geleden
Ozewiezewozewiezewallakristallix
een jaar geleden
Vliegen die krengen ook weer terug naar hun basis ?!? Dat had ik niet verwacht. Dank voor je antwoord.
SimonV
een jaar geleden
Hopelijk worden ze tijdig uit de lucht geschoten.
Jij bedankt voor de vraag. Ik ben zelf ook weer wat wijzer.
ronron1212
een jaar geleden
kamikaze door de japaners in de tweede wereld oorlog gebruik om p[loten met vliegtuigen in oorlogsschepen te laten duiken om deze te doen zinken het werd gezien als een zeer eervolle dood.

Andere antwoorden (1)

Een (bom)drone is een onbemand vliegtuig dat gebruikt wordt om doelen te bombarderen. Een kamikazedrone is een onbemand vliegtuig dat gebruikt wordt om zichzelf op te offeren om een doel te vernietigen.
9 maanden geleden