Is er een reden waarom president Zelensky van Oekraïne op staatsbezoek gewoon een trui aan heeft?

Meestal zijn presidenten bij staatsbezoeken altijd netjes gekleed (jasje dasje zeg maar). Toch zie je Zelensky vaak in een trui. Is dat gebruikelijk in Oekraine of is daar een andere reden voor?

https://nl.wikipedia.org/wiki/Volodymyr_Zelensky

een jaar geleden
4.7K
ronron1212
een jaar geleden
Hiermee laat hij zien dat het land in oorlog is en zwaar onderdruk staat. Zou denk ik raar zijn als die eerst evn een pak aantrekt terwijl zijn mensen sterven door bommen en kogels.
BonBonvanJohn
een jaar geleden
Het informele nonchalante kleden is een beetje zijn imago geworden. Het heeft ook wel iets strijdbaars denk ik. Heb je ook wel nodig als je in oorlog bent. Jasje, dasje is wel erg pennenlikkerig. Zo wil Zelensky helemaal niet overkomen. Ik geef hem groot gelijk
jc54
een jaar geleden
Doorgaans in het legergroen, daarmee geeft hij een signaal van strijdbaarheid.

Antwoorden (2)

De Oekraïense president Volodymyr Zelensky draagt tijdens zijn bezoek aan Brussel een zwarte trui. Opvallend, want groene legerkleding staat inmiddels te boek als favoriete outfit van de president. Welke boodschap schuilt er achter zijn keuze?
Op de zwarte trui staat het opschrift ‘United24'. Dat is een initiatief van Zelensky’s regering om geld in te zamelen voor Oekraïne. Op de website van de organisatie, die samenwerkt met verschillende goede doelen, kunnen mensen geld doneren. Wellicht wil de Oekraïense president op deze manier aandacht vragen voor het goede doel.
fremar
een jaar geleden
Het is een bewuste keuze. Hij zegt dat hij een militaire trui draagt ​​vanwege de strijd waarmee zijn land wordt geconfronteerd. Hij zal deze outfit behouden totdat zijn land vrij is.
Militaire kleding speelt al lang een cruciale rol in de manier waarop staatsleiders hun imago opbouwen. Deze kleding dwingt autoriteit af, straalt patriottisme uit, toont vastberadenheid en drukt macht uit.
SimonV
een jaar geleden