Wat is het verschil tussen een sanctie en een embargo op een land.?

Er zijn sancties en embargo's gehanteerd worden op een land. Zit hierin ook verschil in?
Excuus voor de taalfouten, had het veel te snel zonder nakijken geplaatst.

een jaar geleden
1.2K

Antwoorden (1)

Als we beide termen samen nemen, kunnen we zowel overeenkomsten als verschillen identificeren. Zowel sanctie als embargo betekenen een verbod op of een verbod op buitenlandse items, als we ze in economisch opzicht bekijken. Vooral de term sanctie heeft veel andere betekenissen met betrekking tot andere disciplines. In economische zin betekenen beide echter hetzelfde. Beide termen suggereren ook dat een handelaar op de hoogte moet zijn van de verboden artikelen voordat hij zijn producten exporteert. Bovendien kunnen zowel sancties als embargo's in de tijd variëren. Als we de verschillen in beide termen bekijken, • Het belangrijkste verschil is dat de term sanctie veel wordt gebruikt, terwijl embargo als economische term wordt gebruikt.

• De betekenis van sanctie kan alleen worden begrepen door de hele zin te lezen en dan kunnen we de echte betekenis begrijpen.

• Embargo daarentegen, dat een economische term is, geeft gemakkelijk de betekenis en het gebruik ervan.

• Beide termen kunnen echter tegelijkertijd worden gebruikt, afhankelijk van de omgeving waarin ze worden gebruikt.
Het Oxford-woordenboek definieert sanctie als maatregelen die door een staat worden genomen om een ​​ander te dwingen iets te doen of om officiële toestemming te verlenen. Als we naar die betekenissen kijken, zien we een contrast. Enerzijds voorkomt het de gebeurtenissen en anderzijds geeft het toestemming om iets voort te zetten. We kunnen de echte betekenis van het woord echter identificeren door naar de omgeving te kijken waarin het wordt gebruikt.

Zoals hierboven vermeld, wordt in de economie het woord sanctie gebruikt om een ​​verbod op handelsartikelen aan te duiden

Embargo is een officieel verbod, vooral met betrekking tot buitenlandse handel. Het ene land mag bepaalde handelsartikelen van andere landen verbieden en voordat het exporteert, moet elk land controleren of er embargo's zijn of niet. Embargo is een situatie die meer lijkt op economische sancties. Aangezien economische sancties de invoer van bepaalde buitenlandse items verbieden, beperkt embargo ook de buitenlandse handel.
Toegevoegd op 4 december 2022 18:43: tekst
fremar
een jaar geleden