Waarom word het de VS en NAVO genoemd?

De VS zit toch in de NAVO, waarkm word er in het nieuws gesproken van twee groepen?

Verwijderde gebruiker
2 jaar geleden
1.5K
ronron1212
2 jaar geleden
VS is een land de NAVO zijn meerdere landen.
Verwijderde gebruiker
2 jaar geleden
Snap ik, maar VS zit in de NAVO. Dus als je NAVO zegt, is dat eigelijk 30 landen die erin zitten. Maar waarom word de VS apart benoemd? Zij zitten in de NAVO. Is de navo niet voldoende?
ronron1212
2 jaar geleden
VS is de machtigste staat in de NAVO
SentWierda
2 jaar geleden
Wat ook een goede vraag zou zijn:
Waarom wordt het de VN en NAVO genoemd?
Nimaro
2 jaar geleden
Ik begrijp het niet helemaal, als de VS bepaalde sancties oplegt tegen Rusland moet je toch VS zeggen en niet NAVO aangezien niet alle NAVO-leden de sancties opleggen

Antwoorden (2)

De stappen van de VS hoeven niet dezelfde te zijn als die van de NAVO.
De VS is 'slechts' onderdeel van de NAVO: de mening van de VS van belang, maar niet allesbepalend.
De VS en NAVO hebben bijvoorbeeld verschillende belangen in de Oekraïne: zo hebben de Verenigde Staten en Oekraïne een bilateraal investeringsverdrag. De invoer van de VS uit Oekraïne omvat ijzer en staal, anorganische chemicaliën, olie, ijzer- en staalproducten, vliegtuigen en landbouwproducten.
Toegevoegd op 24 februari 2022 12:07: bron
SimonV
2 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
2 jaar geleden
Dank voor uw reactie!
De NAVO bestaat uit 30 landen - lidstaten genoemd.
De VS is een van die 30 landen. Maat wel verreweg het belangrijkste (= machtiigste) land. En bovendien betaalt de VS 75% van het gehele NAVO-budget.
Met andere woorden: zonder de VS valt de basis weg onder de NAVO.
2 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
2 jaar geleden
Dank voor uw reactie!