Wat is het verschil tussen D66 en GroenLinks?

Beiden zijn toch groene politieke partijen? Waar zit het verschil 'm dan precies in?

1.7K
SimonV
3 jaar geleden
Te veel om als antwoord te plaatsen. Zie:
https://d66.nl/kieswijzer/d66-groenlinks/

Antwoorden (1)

Het belangrijkste verschil:
- de oorsprong van GroenLinks (ontstaan in 1989) gaat terug naar het pacifistisch socialisme (PSP), het communisme (CPN) en progressieve christenen (EVP en PPR).
- de oorsprong van D66 (opgericht als D'66 in 1966; sinds 1985 D66) gaat terug naar het links liberalisme.