Wikipedia:
Na een gymnasiumopleiding in zijn geboortestad Den Haag (Maerlant-Lyceum) volgde Rutte vanaf 1984 een geschiedenisstudie aan de Rijksuniversiteit Leiden, die hij voltooide in 1992.[1] Tussentijds was hij van 1988 tot 1991 voorzitter van de JOVD, een aan de VVD gelieerde politieke jongerenorganisatie. Na zijn studie werkte Rutte gedurende tien jaar bij het levensmiddelenbedrijf Unilever op de afdeling personeelszaken en zat hij enige jaren in het partijbestuur van de VVD.

Hij heeft dus Geschiedenis gestudeerd in Leiden van 1984 t/m1992.
Vervolgens met werk en activiteiten binnen de VVD opgeklommen tot uiteindelijk premier in 2010.
3 jaar geleden
Mark Rutte heeft vijf jaar gestudeerd, van 1984-1988 en 1991-1992.
In 1988 onderbrak Rutte zijn studie, omdat hij voorzitter werd van de Jongeren Organisatie VVD (JOVD).
Rutte had oorspronkelijk de ambitie om concertpianist te worden. Hij zag echter in dat een toekomst als pianist te onzeker was, omdat hij bang was ‘een van de velen’ te zijn. Daarom besloot hij geschiedenis te studeren aan de Rijksuniversiteit Leiden.
Toegevoegd op 18 januari 2021 12:28: tekst
SimonV
3 jaar geleden
SentWierda
3 jaar geleden
In de bron/link staat dat Rutte 7 jaar deed over zijn studie. Hoe is dat te rijmen met de genoemde jaartallen?
SentWierda
3 jaar geleden
Prima antwoord, dus een plus. Rutte zelf zegt ook dat hij vijf jaar heeft gestudeerd: acht jaar ingeschreven minus drie JOVD-jaren. Bron: artikel NRC, 18 juli 2012: De studieduur van Rutte, Roemer, Pechtold en Sap.