Hoe kan ik aan inschrijf en uitschrijf gegevens komen van iemand die niet meer inwonend is bij ons?

Waar kunnen we zien hoe de persoon die bij ons ingeschreven heeft gestaan, zich uit heeft geschreven en weer elders heeft ingeschreven bij de gemeente online of anders ?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
9.7K

Het beste antwoord

In het bevolkingsregister op het gemeentehuis kunnen ze zien wie er allemaal op jou adres staat ingeschreven. Als de vorige bewoner zich niet heeft uitgeschreven en zijn/haar nieuwe adres onbekend is, kan je hem in onderzoek stellen (zoals dat heet) Dan wordt de persoon uitgeschreven op jouw adres en 'gezocht'. Van deze verandering kan je een afschrift krijgen van de gemeenteambtenaar. Was heel makkelijk, toen ik zelf in die situatie stond en werd aangeslagen voor 3 vervuilingseenheden (gemeentelijke belastingen) omdat ik er met z'n 2en zou wonen - hetgeen dus niet het geval was. Probleem was makkelijk en snel opgelost.
Succes ermee!
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Andere antwoorden (2)

het beste kun je naar het gemeentehuis gaan naar de afdeling bevolking en vragen wie er allemaal op jullie adres staan ingeschreven, maar ik denk niet dat ze aan particulieren gegevens verstrekken over waar hij naartoe is vertrokken.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ivm schuld via een incassoburo, zy hebben toegang tot GBA gegevens en kunnen zodra iemand zich ergens anders inschryft hem/haar opsporen.
Denk aan boetes/verkeersovertredingen, het cjib werkt hetzelfde.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Dat was vroeger. Een incassobureau heeft geen toegang tot GBA gegevens.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Het is mij bekend dat conform artikel 88 van de Wet GBA een deurwaarder als 'geheim' geregistreerd staande gegevens op mag vragen voor publiekrechtelijke taken zoals genoemd in artikel 2 van de Gerechtsdeurwaarderswet.