Hoe komt het dat de nieuwe maatregelen steeds uitlekken?

Zou mij logisch lijken als deze dingen in prive besproken worden, hoe kunnen dit soort dingen dan uitlekken

Verwijderde gebruiker
3 jaar geleden
1.3K
TurfGraver
3 jaar geleden
Moet je als bedrijf eens een fout maken met AVG....

Antwoorden (1)

In het geval van de corona-maatregelen, worden deze zaken 'bewust gelekt'. Dat heeft talloze voordelen. Er is geen schokeffect bij de persconferentie, want iedereen heeft er al aan kunnen wennen en de kranten hebben al commentaar kunnen geven, dan weet et kabinet hoe het in de algemene opinie ligt. Ook kunnen n.a.v. daarvan nog wat nuances van het plan worden aangepast.
3 jaar geleden
SimonV
3 jaar geleden
Heb je bronnen die deze kennis ondersteunen?
Of is het je mening?
SentWierda
3 jaar geleden
@SimonV. Het antwoord van escape is gebaseerd op bronnen. Het zijn zoveel bronnen dat het merkwaardig zou zijn om er een of twee uit te lichten.
SimonV
3 jaar geleden
Het antwoord klinkt plausibel, maar ik kom alleen maar tegen dat de kabinet weinig belang bij lekken heeft:
https://www.villamedia.nl/artikel/het-lekken-bij-de-corona-persconferenties-van-premier-rutte Als er zoveel bronnen zijn, zou het toch weinig moeite kosten er één als voorbeeld te plaatsen.
SentWierda
3 jaar geleden
Nou vooruit. Lees alle kranten van de afgelopen week er op na. En lees de tv-recensie in de Volkskrant van vandaag (14 oktober), o.a. naar aanleiding van wat maandagavond op tv werd voorspeld.
TurfGraver
3 jaar geleden
@SentWierda, Die bronnen bevestigen dat er gelekt is maar niet of dat bewust met aangegeven doel is gebeurd.