Ze zijn pas een paar dagen bezig. Het kan maanden duren voordat een coalitie gesmeed kan worden. En als men er echt, echt, echt, ECHT niet meer uit kan komen, worden nieuwe verkiezingen uitgeschreven. Maar dan zijn we minstens een jaar verder. Geduld....
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Zou dat echt een jaar duren? Dat is echt heel lang...
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Je gooit niet zomaar democratische verkiezingen weg.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Nee natuurlijk niet, maar een jaar vind ik wel heel erg lang, ik zou zelf gewoon niet verwacht hebben dat het zo lang zou duren (maar ik heb er dan ook geen ervaring mee, sinds ik mag stemmen is dit nog niet voorgekomen)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
En naar mijn weten is dit in de Nederlandsche geschiedenis nog nooit voorgekomen, maar het kan heb ik in de krant gelezen...
Als er geen regering gevormd kan worden van losse partijen, dan heb je nog de mogelijkheid van een nationaal kabinet. Naar evenredigheid leveren de partijen dan een of meer ministers.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Vergeet niet de minderheidskabinet... Dat kan ook.