Voor wat dient het witte zwaailicht op de oudere Belgische politiewagens?

Op de ouder politiewagens in België staat er boven op de klassieke blauwe zwaailichten ook een wit zwaailicht. Ik heb deze echter nog nooit in werking gezien. Vandaar dus dat ik me afvroeg wat hier de functie van is en waarom ze nu niet meer op politiewagens gezet worden.

Verwijderde gebruiker
3 jaar geleden
2.5K

Antwoorden (1)

Dat is een zoeklamp. Een lamp die je vanuit de auto kunt bewegen om b.v. de berm of een ander object te verlichten.
Meer vergelijkbaar met de functie van een schijnwerper dan met een zwaailicht dus.