De stemmen zijn waarschijnlijk allemaal naar Bart de Wever gegaan;N. V.A.)Dit is een Vlaams-nationalistische partij die als uiteindelijk doel de onafhankelijkheid van Vlaanderen in Europa vooropstelt.Hij haalt in heel Vlaanderen monsterscores ten koste van C.D.N.V; V.L.D, en ook Vlaams belang.De groenen blijven min of meer status quo.
Dat betekent dat de anti-islamitische standpunten niet zo zwaar doorwegen als de Vlaams-nationalistische.
In Walloniê is Elio di Rupo met zijn P.S. de grote winnaar.
Hij is voor het behoud van Belgiê.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Heel mooi dat de Wallonische partij Belgie wil behouden, meen ik echt.
Ik zag net het lied van de Vlaamsche Leeuw gezongen worden, en mij bekroop toch een akelig gevoel. Iets sectarisch, doorgaan tegen beter weten in. Hoop dat dat toch wat af zal zwakken.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Dit heeft de beste uitleg gegeven, dank ervoor. Het klopte helemaal toen ik de verkiezingsavond volgde op de Vlaamse tv

Andere antwoorden (4)

Het Vlaams Belang is een politieke partij in België. En nu schijnt het dus dat er minder mensen op die partij stemmen als bij vorige verkiezingen.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ik denk dat proteststemmers nu tegen het voortbestaan van België stemmen.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Vlaams belang wil volgens mij juist de onafhankelijkheid van Vlaanderen uitroepen...
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Voor het Vlaams belang kwam dat nooit op de eerste plaats en ik denk dat de NVA van Bart de Wever op dat punt beter scoort.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Oke +1 in dat geval :)
De betekenis is dat ze straks wellicht minder zetels hebben.
rose
13 jaar geleden
Er is nu een alternatief: de NVA. Dat is de reden volgens mij.