Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Mag je in de tweede kamer een poncho?

Hallo, ik ga morgen naar de tweede kamer met mijn school. Mijn docent zei dat hoge laarzen moet worden uitgedaan en worden gescant (geldt ook voor jas en tas). Ik wil morgen een Geribbelde Poncho Met Rolkraag aan doen. Maar het is lang, ik weet niet of dag mag. Dus mijn vraag is of ik het mag aan doen in de tweede kamer. Alvast bedankt voor het reageren

Picture for question
Pieterke
4 jaar geleden
Doe gewoon iets anders aan dan voorkom je problemen.
Verwijderde gebruiker
4 jaar geleden
Denk ik wel. Weet wel haast zeker dat het door de scanner moet daar. Dus als je er een hempje onder doet.

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Antwoorden (2)

Natuurlijk!! Als jij zonder metalen door de detectiepoort komt mag dat. Als de beveiliging twijfelt ff fouilleren.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
4 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
4 jaar geleden
Ik was even onvolledig, je wordt gecontroleerd op metalen die je bij je zou kunnen hebben. In bijvoorbeeld hoge laarzen en in sommige schoenen zit vaak metaal om de schoen de vorm te geven. Je moet door een poortje dat metaal detecteert dus zal je zonder metaal door dat poortje moeten. Net zoals bij het vliegveld
Verwijderde gebruiker
4 jaar geleden
@wayan, zet deze reactie onder je antwoord. Ben je helemaal compleet.
Voordat u naar binnen kunt bij de Tweede Kamer, gaat je met jas en tas door een veiligheidsscan. Wees voorbereid dop een lange wachtrij, ga niet staan klieren. Zorg dat je je geldige legitimatiebewijs bij de hand hebt.
De regels voor plaats nemen op de publieke tribune of alleen het Binnenhofprogramma kunnen verschillen. Als een bezoek op de publieke tribune een onderdeel is van het programma geldt:
Je moet door een detectiepoortje
Jas en tassen moeten afgegeven worden bij de garderobe
Foto’s nemen vanaf de publieke tribune is verboden, soms moeten mobiele telefoons worden ingeleverd. Is afhankelijk van hoe de groep zich gedraagt
Bezoekers moeten binnen het beveiligde gebied steeds begeleid worden.
Het voornaamste om als groep geen problemen te krijgen: houdt je aan de aanwijzingen van de Beveiligingsdienst
Dus als de Beveiligingsdienst zegt: geen poncho, om wat voor reden dan ook, dan wordt het poncho uittrekken en naar de garderobe brengen of buiten de Tweede Kamer blijven staan.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
4 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
4 jaar geleden
@Anoniempieeee, als je twijfelt overdenk dan de raad van @Pieterke : doe gewoon iets anders aan. Je hebt vast en zeker nog wel iets moois in je kamer liggen.

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 2500
Gekozen afbeelding