Waarom stem je met een rode potlood als je geen trui aan mag die bijvoorbeeld CDA groen is?

Je mocht dit jaar geen CDA groene trui, of wat dan ook aan hebben als je bij een stem loket zat, dat zou je stem beïnvloeden.

Waarom is het dan zo dat je met een rood potlood stemt, dat zou dan toch kunnen beïnvloeden dat je op de PvdA stemt?

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Het beste antwoord

klopt het moet verboden worden om in het rood te stemmen

gewone neutrale kleur
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Andere antwoorden (4)

Het dragen van kleding is meestal een teken van ondersteuning voro een bepaalde partij. De kleur inkt van een pen of potlood wordt zelden zo gebruikt, en is daarom niet een beinvloeding.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Er zullen inderdaad mensen zijn die de kleur rood met de socialisten associeren, maar de mensen die zich daaraan storen zullen vrijwel altijd degenen zijn die niet socialistisch stemmen.
Overigens is de kleur rood gewoon het duidelijkst op een zwart/wit stembiljet. Daarom wordt die kleur gebruikt. Het is opvallend genoeg om in 1 oogopslag te zien waar de stem naartoe gaat. Dat bevordert het sneller tellen van de stemmen.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Klopt. Rood potlood moet worden vervangen door een doos kleurenpotloden.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Rood is "Ok"