Zitten er nog communisten in de top van Groen Links?

Groen Links is een fusie van PPS, PPR en de Communistische Partij Nederland. Bij de andere fusiepartij CDA zijn de bloedgroepen nog wel herkenbaar. Is dat bij Groen Links ook zo?

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
2.4K
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Een fusie van PSP, PPR, CPN en de EVP, om precies te zijn.

Het beste antwoord

Bij mijn weten in de top niet maar communisme beperkte zich natuurlijk niet tot de CPN. Er zijn communisten die zich vroeger of later meer aangetrokken voelden tot de SP dan tot GL. De SP heeft een oorsprong van zowel socialistische als communistische roots heeft.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
flyingcrow
13 jaar geleden
goed antwoord keesvi+

Andere antwoorden (3)

Volgens mij niet meer. Ina Brouwer was m.i. de laatste van de CPN.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Bij mijn weten niet meer. Het is best naar elkaar toegegroeid.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
na het failliet van de URSS zijn de communisten onder een andere vlag(gen) gaan varen. Dat kan toch niet anders? Een deel zal verder politiek leven hebben afgezworen. Een ideologie die niet meer op een goede voedingsbodem staat, verkwijmt.