De overheid weegt de belangen van deelname aan dit soort projecten af tegen het risico voor de militairen. Een deel van de 70% van de nederlanders weet goed waarom ze tegen zijn. Een wellicht wat minder goed. Feit is: de regering is verkozen en heeft daarmee het recht om dit soort moeilijke beslissingen te nemen. Ook als de bevolking grotendeels geen voorstander is. Dat is het nadeel van democratie zoals wij hem hebben.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Dat is nog niet zeker,dat Nederland mee doet.

Toegevoegd na 2 minuten:
© ANP Voor het krokusreces van het parlement, dat begint op 18 februari, wil de Kamer een beslissend debat met het kabinet over de kwestie hebben gevoerd.

De fracties besloten dat dinsdag unaniem tijdens een interne vergadering. Voorafgaand aan het debat houdt de Kamer eerst nog een hoorzitting, waarin ze deskundigen aan het woord willen laten over de beoogde politietrainingsmissie.

Ook willen de partijen van Defensie nog een militaire briefing over technische zaken krijgen, die zoveel mogelijk openbaar moet zijn.
Bronnen:
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Omdat Nederland graag vriendjes blijft met Amerika. En dat mag best een paar jonge mensenlevens kosten