Wat is een goede definitie van breekpunt?

In politiek zin, uiteraard...

Wat moet ik begrijpen als een politicus zegt "dit is voor mij een breekpunt in de onderhandelingen", zoals Wilders zei over zijn AOW-standpunt, dat hij vanmorgen, toen de stemmen binnen waren, zo ruimhartige van tafel schoof?

rose
13 jaar geleden
5.5K
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
breekpunt = knakmoment.
rose
13 jaar geleden
En hoe moet ik een knakmoment in politieke zin begrijpen?

Het beste antwoord

Een punt waarop iemand geen concessies wil doen. Met andere woorden: Een punt waarop men niet wil beknibbelen.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Andere antwoorden (5)

Dat het een punt is, dat bij onderhandelingen niet van tafel geveegd kan worden.
13 jaar geleden
In de politiek betekent dit kort- en simpelweg: Onaanvaardbaar!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Een breekpunt is een belofte die na de verkiezingen wordt verbroken.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Breekpunt wil zeggen dat je een grens aangeeft. Wilders verlegt nu de grens. Hij gaat heel zijn programma inleveren. Hij wil regeren, maar wil hem nog?
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Meneer Wilders zijn definitie is in ieder geval: "'n Stampunt waar je mee breekt als je wilt regeren"