De PVV wil heel graag regeren. Is het niet wat zwak om nu al aan te geven dat de PVV wil onderhandelen?

Als ze maar in de regering zitten lijkt het wel, koste wat het kost....

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Antwoorden (5)

Nee hoor. Nu is het de tijd om het formatie process te starten. Waarom zou je dan niet aangeven dat je wilt regeren?

J.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
De partijen die een flinke winst hebben gemaakt zijn nu aan zet.
Dat is ook eerlijk naar de kiezer toe, die daarop gestemd hebben.
Dus ook de pvv is aan zet.
Het zal moeilijk worden.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Nee hoor, het lijkt me vooral een beetje stom om - als de uitslag (zo goed) als bekend is en je hébt regeringsambities - als een muurbloempje te gaan zitten wachten of je misschien ooit ten dans gevraagd wordt.

Femke Halsema riep volgens mij gisterenavond al dat ze graag wil regeren in Paars+, en zelfs dát vond ik niet zwak.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
De PVV heeft openlijk aangegeven dat vrijwel elk punt onderhandelbaar is. (behoudens de AOW geloof ik)
Dat houd in dat als er bij een paar punten gescoord kan worden de rest minder belangrijk voor ze is.

ps. Zelfs over die AOW heeft de PVV vanuit haar achterban te horen gekregen dat die minder belangrijk is dan proberen Cohen uit de regering te houden.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
het is niet zwak gewoon een slimme zet om zo'n programma te hebben en vervolgens over alles te onderhandelen.