In welke markt gaat wereldwijd het meeste geld om?

Deze vraag stel ik nav het zien van de film 'lord of war', waarin gesteld wordt dat het in de wapenhandel is.. Zowel legaal als illegaal.. Is het eigenlijk moreel te verantwoorden van de handelaren?(

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
1.2K

Het beste antwoord

De omzet van wapenhandel is ongeveer 45 miljard per jaar
Drugshandel ligt hoger maar cybercrime schijnt volgens onderstaand artikel nog hoger te liggen.

Omzet cybercrime hoger dan drugshandel
donderdag 08 september 2011 14:51

Wereldwijd is de schade die internetcriminaliteit toebrengt hoger dan de omzet van de drugshandel. Dat staat in het Cybercrime Rapport 2012 van beveiligingsbedrijf Symantec. De schade door cybercriminaliteit wordt geraamd op 388 miljard dollar en de wereldwijde drugshandel heeft een omzet van 288 miljard dollar. Rechtstreekse schade zou 114 miljard dollar zijn en de uitgaven aan herstel en beveiliging 274 miljard.
Ongeveer 74 procent van de internet-gebruikers is op de hoogte te zijn van het bestaan van cybercriminaliteit en de risico's maar zelfs van die groep doet de overgrote meerderheid niet voldoende aan beveiliging
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ja antwoord en het artikel kloppen niet, of ik snap het niet.
De omzet van cybercrime is natuurlijk niet hetzelfde als de schade die het oplevert, jij en het artikel trekken dus een onjuiste conclusie. Als de directe schade 114 miljard dollar is dan is dat ook hoogstens de omzet die cybercrime genereert. De uitgave aan herstel en verbetering zijn eerder omzet in de ICT en daar ziet de cybercrime niks van terug.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
De vraag was ook waar in welke markt het meeste geld om gaat. Ik heb ook even getwijfeld met dit antwoord,maar door de gestelde vraag aan te houden vond ik dit antwoord wel gepast. Hij vraagt niet om negatief of positief saldo verder. Al begrijp ik je standpunt :-)

Andere antwoorden (1)

De Farmaceutische industrie.
Alles wat met geneesmiddelen ,en tabletten te maken heeft.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Omdat iedereen geneesmiddelen nodig heeft.
Ook jij,,als je wel eens hoofdpijn hebt.
Miljarden mensen zijn afhankelijk van medicijnen.
Dag in dag uit.
De farmaceutische industrie bepaald welke medicijnen er op de markt komen.
En zij bepalen de prijs,en welk geneesmiddel er geproduceerd wordt.
En mocht er ooit en geneesmiddel tegen kanker worden uitgevonden.
Dan zou dat voor hun enorme verliezen opleveren.
Liever iemand aan het lijntje houden.
Met hun medicijnen.
Want dan draait hun industrie niet meer.
In de farmaceutische industrie gaat meer geld om dan in de wapenindustrie.