Zou een kabinet van Pv/d A, VVD en SP kans van slagen hebben? Ze hebben dan 31+31=15=77 zetels

Als men Wilders uit het kabinet wil houden lijkt dat de eenvoudigste en meest voor de hand liggende samenstelling

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Het beste antwoord

De vraag is maar helemaal of de VVD Wilders uit het kabinet wil houden. Dus dit als opzet daarvoor lijkt niet de juiste keuze.
overigens is het 31+30+15=76 zetels.
itsme
13 jaar geleden
itsme
13 jaar geleden
aj, inmiddels een dag later pas dat ik reageer. Je zult ook zelf wel de uitslagen hebben waargenomen, dus daar geef ik niet als mosterd na de maaltijd nog een linkje voor. Maar dat Wilders inderdaad de grootheid heeft om eventueel een democratisering van zijn partij eventueel te willen bespreken, zegt voldoende. Het geeft ook te denken over zijn positie straks in het kabinet (als die werkelijkheid zou worden), want hij is het schoolvoorbeeld van een einzelganger, en moet dan partijgenoten naast zich dulden als mede-minister die al dan niet iets mogen zeggen, en dus al dan niet kunnen functioneren.
En hij moet in de kamer rekening houden met een reeks tamme volgelingen die geen debat kunnen voeren omdat hij er niet altijd bij kan zijn om te vertellen wat ze moeten zeggen.
De praktijk zal uitwijzen dat Wilders niet in staat is om zijn lichaam in stukken te hakken en alomtegenwoordig te zijn. Wellicht gaat hij dat proberen, maar het zal een raar gezicht zijn... Wellicht is dat nog een breekpunt voor hem waar hij aan vasthoudt.
itsme
13 jaar geleden
http://tk2010.nlkiest.nl/
vvd 31, pvda 30, sp 15

Andere antwoorden (1)

SP en VVD lijkt me water en vuur. ze verschillen van mening over vrijwel elk onderwerp, waaronder een aantal zeer scherpe tegenstellingen.