Als je op dit moment TV kijkt, dan hoor je alle deskundigen zeggen dat er geen 'ideale coalitie' te bedenken is met deze uitslag, met zo een versplinterd politiek landschap.
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
+
Voor zover het nu te zien is zijn er slechts 2 reeele coalities
1. VVD CDA PVDA
2. Paars + oftewel Turbo Paars VVD PvdA GL en D66

PVV zou zeker gezien het aantal zetels een serieuze kandidaat moeten zijn, maar dat hangt af van hun eigen insteek.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Niemand behalve de VVD wil met PVV. Zelfs met CDA erbij is er geen meerderheid te maken. Ook als PVV een fatsoenlijk rechts programma had zou de PVV er buiten vallen. Bij links valt SP erbuiten omdat D66 en Groen Links betere programma's hebben, minder extreem. Het is sneu voor Gert Wilders, eigenlijk zelfs een beetje zielig voor hem. Zo gaat het in de politiek, in het midden zit de macht, niet aan de uiteinden.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
pvv had veel zetels gewonnen,maar vorig jaar had sp ook veel zetels gewonnen(marijnissen) en die zijn ook niet gaan regeren in coalite.soms snap ik niks van democratie.
Mijn mening is dat ik niet hoop wilders in regering maar dat is mijn mening!
paars ok,liefs nog superpaars,omdat ik als bijstandsmoeder(werk ook hoor maar te weinig boven uitkering) weinig in vvd geloof