Waarom loofd Belgische justitie nooit geld uit voor de gouden tip die tot een aanhouding kan lijden?

De Nederlandse justitie doet dat wel maar de Belgische niet. De belg die in nl is vermoord loofde nederlandse justitie geld uit, ook aan belgen maar andersom weer niet.

4 jaar geleden
1.3K

Antwoorden (1)

"De gouden tip in de diamantroof bij ABN Amro in de Antwerpse diamantwijk wordt beloond met twee miljoen euro. In tegenstelling tot de Nederlanders zijn wij niet zo vertrouwd met tipgeld. En wanneer er toch eens een riant bedrag op tafel komt, wordt het zelden uitbetaald. Want de dader vinden is meestal niet genoeg, ook de buit moet integraal gerecupereerd worden om aanspraak te kunnen maken op de jackpot."
Verwijderde gebruiker
4 jaar geleden
tinus1969
4 jaar geleden
Ja, dat bevestigt dat @popeye gelijk heeft met zijn vraag. Maar WAAROM geeft de Belgische politie geen tipgeld?
Verwijderde gebruiker
4 jaar geleden
"Maar WAAROM geeft de Belgische politie geen tipgeld?"
Het wordt zelden uitbetaald...omdat zoals je kunt lezen de eisen nogal hoog zijn, en daarbij vinden kennelijk onze zuiderburen het niet lonend om voor die 'fooi' te klikken.
https://www.standaard.be/cnt/dmf20171023_03148228
TurfGraver
4 jaar geleden
Niet veel anders als met Nederland dus.
https://www.volkskrant.nl/mensen/tipgeld-wordt-zelden-uitgekeerd~b94da1cb/