Hoeveel slachtoffers zijn nooit gevonden?

Rond de 70 miljoen mensen vonden de dood in de 2de wereld oorlog. Hoeveel van die slachtoffers zijn nooit terug gevonden?

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
goede vraag,
rijst er bij mij de vragen op.
hoeveel mensen wilden er niet gevonden worden, en hoeveel mensen werden er als vermist opgegeven?
Een vraag die bijna hetzelfde lijkt maar met een heel andere context. maar ja, ik heb daar weer geen behoefte aan om die te stellen op GV. iig +1
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ik keek gisteren een oorlogsfilm op tv. Dan zie je zo'n scene van een vuur gevecht midden in een bos waar dan honderden doden vallen.
Die overledenen blijven daar dan gewoon achter liggen. En worden nooit geïdentificeerd. Dat zijn er dan miljoenen geweest tijdens de 2de wereld oorlog.

Het beste antwoord

Juiste cijfers zijn daar niet van te vinden.
Ik heb voor jou wel een interessant blog gevonden waar je heeeeel veel informatie en cijfermateriaal over de 2de wereldoorlog kan vinden:
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Daar ben ik wel even mee bezig.
Thanx!

Andere antwoorden (1)

Het rode kruis zal je deels daar antwoord op kunnen geven. Soms kon men slachtoffers vanwege ernstige verminking nooit identificeren, anderen waren simpel weg totaal verast, of tot onherkenbare stukjes teruggebracht. Nog steeds worden er overblijfselen van de slachtoffers van de 2e wereldoorlog teruggevonden en opnieuw ter aarde besteld. Veel huizen in WO2 waren grotendeels van hout als er brandbommen werden afgeworpen en er wat wind stond waren de slachtoffers samen met de rest van het as vermengt. Oorlog is zoiets gruwelijks dat we ons als burger niet kunnen voorstellen wat er met ons lichaam kan gebeuren. Ben je dicht bij een atoomexplosie ben je binnen een paar seconden gevaporiseerd en is er niets meer van je terug te vinden.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
+