In een P2000-oproep staat meestal ook de prioriteit vermeld die de meldkamer aan deze oproep heeft verbonden.

Zo zijn er verschillende prioriteiten:

Prio 1: spoed met gebruik van zwaailicht en sirene
Prio 2: gematigde spoed zonder gebruik van sirene en zwaailichten
Prio 3: geen spoed en geen gebruik van zwaailicht en sirene
vrijstelling: spoed zonder gebruik van zwaailichten en sirenes

Soms worden prio 4 en 5 ook gebruikt. Dit is bijna altijd voor het regionale proefalarm of testmeldingen. Niet elke regio gebruikt deze.
ronron1212