Op wie moet ik stemmen?

Ik weet deze verkiezing totaal niet op wie ik wil stemmen. Stemwijzers geven verschillende uitslagen en helpen me ook niet verder. Ook he debat gister liet niet 1 partij zien waar ik volledig achter sta.

Dus welke partij zou je aanraden en waarom, wat maakt deze partij zo goed.

Weet jij het antwoord?

/2500

Dat ligt er totaal aan wat jij belangrijk vindt. Misschien wil je bijvoorbeeld voorkomen dat een bepaalde partij in een coalitie komt of de grootste partij wordt. Dan kan je een tactische stem uitbrengen op de andere kanshebber.

Dat weten wij toch niet. Dat moet je juist zelf bepalen. Lees de programma's van de partijen door en bepaal welke punten jij echt belangrijk vindt. Ga voor de partij die opkomt voor zaken die jij belangrijk vindt. Welke punten dat zijn weet alleen jij.

Beter ga je helemaal niet stemmen als je anderen al gaat vragen op wie je moet stemmen. het lukt je duidelijk zelf niet, blijf dan liever thuis, liever een stem minder dan een stam naar de 'verkeerde partij'.

SP!! Die is voor studie finasiering

Het moeilijkst vind ik de makke, dat wanneer je op je favoriete partij stemt, dit eigenlijk een stem kan zijn (zegt men) op een partij die je helemaal niet wilt. Voor mij is dat helemaal lastig, want alleen Thieme, Halsema en Roemer zijn per definitie republikeins , hetgeen ze helaas niet (meer of nog niet) op hun programma hebben gezet.De gedoodverfde winnaars Rutte en Cohen, zijn beide niet alleen trouw lakei gebleken, doch vinden het zelfs akkoord dat een oorlogsmisdadiger als Zorreguieta straks aanwezig is bij de inhuldiging van W.A. Von Amsberg. Met zo'n premier kan ik niet blij zijn. Die verkwanselt waarden als respect voor handhaving mensenrechten en gaat roekeloos voorbij aan het verdriet wat het regime Videla heeft aangericht. Als je dit net zo verwerpelijk vind als ik, kun je misschien het beste op GL, SP of PVDD stemmen. Hoewel ze zich thans niet bijzonder beijveren, zij zijn in elk geval voor een echt democratisch systeem, zonder erfopvolging. Maar helaas hou je met die keuze niet tegen dat Cohen of Rutte straks dat sleuteltje van het torentje in de broekzak mogen steken.

Er is een nieuwe partij, partij voor mens en spirit, politiek vanuit het hart. Misschien spreekt dat je aan?

Stel zelf een vraag

Ben je op zoek naar het antwoord die ene vraag die je misschien al tijden achtervolgt?

/100