hoe kan je zien hoeveel mensen in totaal hebben gestemd per gemeente en provincie #ps19?

je kan alleen zien hoeveel procent van de stemmers op een bepaalde partij heeft gestemd in een gemeente maar er staan nergens aantallen bij en ook geen totaal aantal stemmers binnen een gemeente of provincie.

1.7K
Antoni
5 jaar geleden
Ik vermoed dat je voor definitieve cijfers nog even zal moeten wachten tot maandag 25 maart 2019. Zie ook https://www.kiesraad.nl/actueel/nieuws/2019/03/19/definitieve-uitslagen-provinciale-statenverkiezingen-25-maart. Nu ik dit schrijf, is het nog donderdag 21 maart 2019.

Antwoorden (1)

Deze gegevens worden uiteindelijk gepubliceerd door de kiesraad (alles wat je nu ziet is 'voorlopig'). Wikipedia geeft vaak een uittreksel van deze data met link.
tinus1969