Ik ben christen, toch moet ik voor mijn ideeen op sociaal gebied uitwijken naar de SP, waarom is dat?

Heeft Jezus niet gezegd voedt de hongerigen? En heb uw naaste lief.

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Het beste antwoord

Het heeft mij ook altijd verwonderd. Een Christen streeft per definitie naar een nieuwe Hemel en een nieuwe Aarde, tenminste dat is toch de opdracht. En dan moet er nog heel wat veranderen in deze wereld.
Ik stem zelf Groen Links, vanuit de PPR destijds. In mijn opvatting moet je als Christen wel links zijn.
Als ik naar de Christen Unie kijk, die vind ik wel wat meer linkse elementen hebben dan het veel behoudender CDA.

Maar nu het waarom.
Misschien zit er in het CDA meer het element Behoud het goede, en zien zij meer goeds in het bestaande.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Andere antwoorden (10)

Je kunt toch wel Christen zijn en lid van de SP? Kun je de hongerigen niet voeden en je naaste liefhebben als je uitwijkt naar de SP? Kennelijk vind je SP socialer dan de Christelijke partijen. Dan weegt het sociaal zijn dus erg zwaar en daarmee verlies je toch niet je christen zijn? Of houd je vast aan het idee dat een Christen ook op een Christelijke partij moet stemmen. Het lijkt me dat dit in deze tijd steeds minder geldt.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Sinds wanneer "voedt" je via de SP de hongerigen?

De SP is , samen met andere partijen, meer van mening dat je niet ZELF, maar anderen moet laten betalen.

Jezus zegt echter dat je ZELF de hongerigen moet voeden....bv : koop een daklozen krant ook al lees je hem toch niet...of geef een bedelaar wat ongeacht zijn smoesjes om geld van je te krijgen.

En niets let je om werkelijk zelf aan armen geld te geven buiten alle graaiende bureaucraten van die zogenaamde liefdadigheids organisaties om. Komt het ook nog eens voor 100% terecht waar je wilt dat het terecht komt.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
AWM
13 jaar geleden
Hallo, zeg! De grote kloof tussen arm en rijk kan alleen via de politiek worden opgelost. Dat red je niet als individu. Mooi gesproken maar niet realistisch.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
@Antwoordman
De vraag alleen is wat hier opgelost moet worden. De vraagsteller had het zelf NIET over de kloof arm en rijk maar over voeden van behoeftigen.Als je iedereen even rijk/arm wilt hebben krijg je automatisch een systeem als bij het communisme in de oostblok landen.
Jezelf inzetten loont niet meer wat alle extra doe je voor een ander. Gevolg was duidelijk te zien....een maatschappij in stilstand en achteruitgang, daardoor buitengeoon milieu vervuilend.
Vandaar dat ik prefereer dat mensen beloond worden naar werken. (Niet graaien dus over de ruggen van anderen). En dus ook de mogelijkheid om in het klein je naasten, in de buurt of via een organisatie als je dat liever hebt, te steunen.
Niet de overheidsdwang om alle beloning af te pakken en die dan door te geven aan anderen.... ps. Ik weet nog wel een paar goede doelen om rechtstreeks te steunen....bv. kindertehuizen voor meervoudig gehandicapten in de voormalige oostblok landen.
Ook de confessionele partijen laten zich meedrijven op de waan van de dag. En die heet: "Ikke, ikke, ikke en de rest kan stikken." Nederland verrechtst en ze willen stemmen halen. Foute boel.
13 jaar geleden
Of Jezus dat gezegd heeft, weet niemand. Dat het in de bijbel staat wil nog niet zeggen dat het waar is.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Je moet je afvragen hoe sociaal het is om mensen jarenlang aan het uitkeringsinfuus te leggen.
Er moeten weer banen geschapen worden, zodat mensen die al jarenlang een uitkering hebben, weer een baan krijgen.
Dit is goed voor hun eigenwaarde en zelfrespect, en het geeft ook weer een doel in hun leven.
Dit vind ik sociaal en meevoelend, en dan kun je denk ik toch het beste terecht bij een rechtse partij.
Elke partij heeft wel wat goeds, en je kunt er overal wel punten uithalen waar je je in kan vinden, ook de SP.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Denk dat jullie moderner worden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
En in de bijbel staat ook letterlijk het volgende:
"Wil iemand niet werken, dan zal hij ook niet eten."

(II Thessalonicenzen 3 vers 10)

En helaas komt dat ook nogal eens voor in Nederland, dat mensen het wel best vinden hun handje omhoog te houden voor een uitkering, waarom zouden ze nog werken als ze toch wel geld krijgen.
(hierbij heb ik het uiteraard niet over de groep die echt niet KAN werken, die mag wat mij betreft best wat extra krijgen)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Liefde moet je niet in de politiek zoeken. Politiek is een hard bedrijf. Jezus had het ook niet zo met politiek.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Wat een onzin De Christen Unie is even sociaal als de Sp en de Pvda

dat verschil is Nihil
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Jesus was misschiel wel sociaal, maar de christenen van tegenwoordig zijn dat helemaal niet.
Waarom dat is?
Tja, de boodschap is niet goed overgekomen denk ik.

Alleen al van de kosten van jurken van de paus zou je heel wat mensenlevens kunnen redden.