omdat de overheid net als ik daar echt geen geld voor over heeft gelukkig.
als ik ‘n dierenambulance zie dan schaam ik me dood.
het is toch niet uit te leggen aan b.v. arme landen die nauwelijks zieken verzoging hebben!!
ga daar eerst maar ‘ns helpen dat is véél harder nodig
Verwijderde gebruiker
5 jaar geleden
popeye
5 jaar geleden
Er moet natuurlijk geen miljoenen naar toe gaan, maar wat steun kan geen kwaad de overheid investeert wel miljoenen in projecten die uiteindelijk op niets uitdraaien.
ronron1212
5 jaar geleden
De overheid investeert onze belasting centen dus er moet wel draagvlak zijn.
paulus811
5 jaar geleden
Wat een vreselijk beroerd antwoord. Altijd maar de arme landen erbij halen. Hans de Kok, emigreer dan en ga daar je handen uit de mouwen steken, hoef je ook geen dierenambulances meer te zien. Wegwezen!
paulus811
5 jaar geleden
@ronron, het draagvlak voor dierenambulances is er wel degelijk, anders bestonden ze niet. En nu?
Z512099
5 jaar geleden
Wat een beschamend antwoord (op naar de 10 minnen), u bent zeker geen dierenliefhebber, die arme landen waar u het erover hebt investeren liever in oorlogswapens dan in hun volk.
LeonardN
5 jaar geleden
@paulus811 Het draagvlak is niet groot genoeg om het uit gemeenschapsgeld te betalen. Van mij hoeft er ook geen geld heen. Er zijn zoveel zelfopgezette initiatieven die niet of nooit door de overheid gesteund zullen worden.
paulus811
5 jaar geleden
@LeonardN, hoezo niet genoeg draagvlak? Is dat wel eens onderzocht? Voorzover ik weet kunnen burgers überhaupt niet aangeven waar belastinggeld aan moet worden besteed. Het eenmalig in de 4 jaren kunnen stemmen op een politieke partij valt daar wat mij betreft niet onder.
LeonardN
5 jaar geleden
https://prodemos.nl/kennis-en-debat/publicaties/informatie-over-politiek/invloed-uitoefenen/iets-op-politieke-agenda-krijgen/
Dat is een kwestie van politieke keuzen maken, historische ontwkkelingen en eventueel wettelijke verplichtingen. Er is kennelijk nooit (voldoende) maatschappelijke druk op de overheid geweest om dit uitputtend te regelen. Particuliere initiatieven hebben enerzijds 'dit gat' gedicht, anderzijds zorgt dat er voor dat er ook geen grote noodzaak meer is voor de overheid om het zelf te doen.
Overigens dragen gemeenten (wettelijk verplicht) wel bij aan het in stand houden van dierenasiels, waar de dierenamulances vaak aan gerelateerd zijn. Indirect kan er dus wel degelijk gemeenschapsgeld naartoe gaan. Ook subsidieren sommige gemeenten de dierenambulance direct. Maar dat is dan een eigen keuze. Zie de link.
Terzijde: geld uitgeven aan een dierenambulance is geen investeren.
teusvh
5 jaar geleden
ronron1212
5 jaar geleden
Investering is het kopen van de wagens
TurfGraver
5 jaar geleden
Welke opbrengsten (eventueel in de toekomst) staan er bij het kopen van wagens tegenover ronron1212?
ronron1212
5 jaar geleden
Dat heeft daar niets mee te maken. Het zijn investeringen in een wagen. De wagen is niet direct niets meer waard.
ronron1212
5 jaar geleden
Ook de dierenambulance heeft een balans en geld dat wordt gegeven of wagens moeten hier op komen en op wagens moet worden afgeschreven.
paulus811
5 jaar geleden
Geld uitgeven aan dierenambulances is wel degelijk investeren, namelijk in dierenwelzijn. Investeren doe je niet alleen voor een financieel gewin.
ronron1212
5 jaar geleden
@paulus811investeren daar wordt iets anders mee bedoeld. Maar de dierenambulance is ook een bedrijf maakt ook een jaarrekening. Heeft geld van donaties , legaten, schenkingen enz. Moet dus gewoon een jaarrekening maken en ook al krijgen ze de auto. het is een bezit en daar moet over worden afgeschreven.