Waarom laat de overheid het toe dat er zoveel 'onzinboettes' worden uitgeschreven?

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Wat is een onzinboete?
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
*onzinboete, Juda ;-)

Antwoorden (11)

Zodat de staatskas flink gespekt wordt.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Omdat zij juist profijt hebben van de opbrengsten
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Waar moet je de grens trekken? Wanneer is een boete nog een onzin boete, en wanneer niet meer? Elke boete die betaald wordt, is in elk geval wel inkomen voor de schatkist.....
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
De grens kan ik niet 1.2.3. aangeven want het verschilt per zaak.
Maar het komt erop neer dat je nooit (zeer zelden) een waarschuwing krijgt.
En een onzinboete noem ik een bekeuring voor 1 km/h te hard rijden, want ik ken wel mensen die dat meegemaakt hebben.
jc54
14 jaar geleden
Bij 1 km. te hard, hebben ze meestal 4 km. te hard gereden, en zijn er 3 km.'s gecorrigeerd.
Omdat we wetten hebben en als je die overtreedt wordt je bestraft. En tja.. Wanneer is iets onzin? Bij 1 minuut langer parkeren? Bij 5? Bij een uur?
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Gisteren iets over op tv gezien! Officieel mag dat nt meer vd overheid,maar elke agent dient zeker 180 boetes uitteschrijven,anders stroomt hy nt door en kan zelfs ontslagen worden. Ze kiezen dan voor de makkelykste weg en schryven onzin boetes uit!
Bronnen:
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Als er een wet is gemaakt moet die gehandhaafd worden. Een middel daartoe is de boete. Onzinboetes bestaan dus niet. Wel boetes die jij onzin vindt. Met je het met de boete niet eens dan kan je bezwaren maken bij de rechter.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Dit slechte kabinet houdt nog steeds aan om een minimum aan aantal boetes te verplichten aan agenten. Belachelijk als je het mij vraagt, laat ze eens bezig houden om criminelen op te pakken en ze hard te straffen. Ik zou zeggen, stem niet op PvdA, GroenLinks maar op de vvd!
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ik ben het er helemaal mee eens dat als de wetten overtreden worden er zo nodig boetes moeten worden gedeeld aan de overtreders.

Ik ben het echter niet eens met de willekeur waarmee dit gebeurd en dus ook niet met het gedoogbeleid. Dan ben je hypocriet bezig en wordt je als overheid niet meer serieus genomen door de burger. En dat gevoel heerst op dit moment heel erg onder de burgers. Het is algemeen bekend dat in Nederland alleen daar massaal boetes worden uitgedeeld waar ze makkelijk aan hun geld kunnen komen. Het opbrengst op boetes maakt deel uit van de overheidsbegroting. En dus krijgen de agenten de OPDRACHT minimaal "zoveel" boetes per jaar uit te schrijven, maakt niet uit wat. Dan ben je verkeerd bezig als overheid en dit beleid is onserieus naar de agent en burger toe. Dat is dan ook zeer goed te merken aan de soort boetes die worden opgelegd. Een snotventje die een politiek leider in Almere op straat in zijn gezicht spuugt wordt niet beboet (en in de meest ander vergelijkbare gevallen ook niet) en een parkeerovertreding van 5 minuten wel. Waarom: simpel, omdat dit laatste veel eenvoudiger is. Hypocrisie ten top en grote willekeur. En een ontevreden burger. En daarom krijgen mensen als Wilders de kans hierop in te spelen. Deze man wordt door de meeste politici bekritiseerd, maar hij wordt door hun eigen falen gecreëerd en gelanceerd.
Antwoord: het spekt de kas op een heel eenvoudige manier en het laat hun politiek falen aan het licht. Echter, dat laatste hebben ze niet in de gaten of interesseert hun niet. Ze vinden toch wel weer een goed betaald baantje.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Omdat het voor de overheid een heel goede bron van inkomsten is. Je wordt gedwongen te betalen, dus je betaalt bijna gegarandeerd. En de inspanningen en investeringen ervoor zijn minimaal of staan op zijn minst niet in verhouding tot de opbrengsten.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Wat is je definitie van onzinboete?

Een boete wordt gegeven als de wet wordt overtreden en derhalve kan een boete dus nooit onzin zijn.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Mensen die zich ergeren aan onzinboetes kunnen zich voor hun gemoedsrust beter aan de maximumsnelheid houden. Je kunt het probleem ook politiek benaderen en op een anarchistische partij stemmen. De partij waar je nu op stemt is voor handhaving van de wet.