wat is het jaarinkomen van de ministers en de minister-president van St Maarten?

in Elsevier stond dat de 15 leden van het parlement 104.000 euro per jaar verdienen, dus wel benieuwd wat de leden van de regering verdienen

Verwijderde gebruiker
5 jaar geleden
1.3K
Verwijderde gebruiker
5 jaar geleden
@tilborgs Je zult steeds de hoogste bezoldiging moeten opzoeken, een tijdrovend en precies werkje.
http://decentrale.regelgeving.overheid.nl/cvdr/xhtmloutput/actueel/Sint%20Maarten/157719.html
Opmerkingen met betrekking tot de regeling
Deze Landsverordening is voorafgaand aan 10-10-10 in ontwerp vastgesteld door de Eilandsraad, en na 10-10-10 als GT afgekondigd ingevolge Additioneel Artikel II van de Staatsregeling.
Wettelijke grondslag(en) of bevoegdheid waarop de regeling is gebaseerd
Art. 42 en 58 van de Staatsregeling
http://decentrale.regelgeving.overheid.nl/cvdr/xhtmloutput/Actueel/Sint%20Maarten/156649.html

Antwoorden (1)

Artikel 2 van de - Landsverordening tot regeling van de bezoldiging van politieke gezagdragers, de tegemoetkoming in de kosten van geneeskundige behandeling en verpleging en de aanspraak op vakantie en vakantie-uitkering - regelt o.a. de hoogte van de bezoldigingen van de Minister-President, de overige ministers n de leden van de Staten.
1. De bezoldiging is als volgt:
a. voor de Minister-President een bedrag van 15 procent boven de bezoldiging van een ambtenaar volgens de hoogste bezoldigingstrede van de hoogste schaal van de geldende bezoldigingsregeling;
b. voor de overige ministers, de voorzitter van de Staten en de gevolmachtigde minister een bedrag van 10 procent boven de bezoldiging van een ambtenaar volgens de hoogste bezoldigingstrede van de hoogste schaal van de geldende bezoldigingsregeling;
c. voor de overige leden van de Staten een bedrag van 5 procent boven de bezoldiging van een ambtenaar volgens de hoogste bezoldigingstrede van de hoogste schaal van de geldende bezoldigingsregeling.

En hoe hoog is de hoogste bezoldigingstrede van de hoogste schaal van de geldende bezoldigingsregeling? Helaas, daar is als buitenstaander moeilijk achter te komen.
De politici in Sint-Maarten zwijgen in alle talen over hun bezoldigingen, hun tegemoetkomingen en vakantiegeld.
De bezoldiging van een kamerlid in Sint-Maarten was in januari 2018 in ieder geval:: minimaal $ 10,861 dollar per maand, exclusief tegemoetkomingen en vakantiegelden.
In juni 2018 heeft Sint Maarten het voornemen aangekondigd dat op vrijwillige basis de bezoldiging van de Statenleden en de Ministers met 10% zou worden verlaagd met ingang van 1 oktober 2018. De vrijwillige instemming is nog steeds niet verkregen.
De bezoldigingen gelden dus nog zoals deze in januari 2018 golden.