Wat gebeurt er als er geen coalitie gevormd kan worden ?

doordat alle partijen zich vasthouden aan hun eigen programma

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
8.8K

Antwoorden (5)

Weer een nieuwe formateur, en weer een, en weer eentje.
En als het dan helemaal niet wil lukken, dan mag je weer gaan stemmen.
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
dus de formateur moet de partijen aan elkaar lijmen en gelijkenissen zoeken. lukt dat niet dat gaat het zolang door tot er weer gestemd word.
moet er opnieuw gestemd worden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Dat is nou net het lullige, elke partij komt voor de verkiezingen meet allerlei beloftes maar als er geformateerd gaat wordenzullen ze altijd water in de wijn moeten doen,d.w.z. dat ze hun beloftes van voor de verkiezingen niet gestand zullen doen.
Mocht het dan nog niet lukken,dan treedt er datgene wat A'man zei in werking.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
dat vind ik ook zo jammer iederen kan zo een heel mooi programma maken maar daar wordt toch nooit aan voldaan
Het pluche zit zo heerlijk, dat alle partijen bereid zijn liters water bij de wijn te doen. Alles wat ze in de verkiezingstijd zeggen is propaganda taal en is geen enkele garantie voor hun handelen op het pluche.
Ze verkwanselen hun principes voor minder dan een kom linzensoep, als je begrijpt wat ik bedoel.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Een minderheidskabinet. B.v. VVD en CDA