Zou naast kiezen voor de 2e kamer ook stemmen voor welke coalitie je bij voorkeur zou willen nuttig zijn?

Toegevoegd na 22 minuten:
GL heeft dit trouwens in het programma staan.

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ik stem voor een coalitie die alleen uit de pvv bestaat...
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Fijn voor je Hersencel.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
?
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Hij heeft er een (1) denk ik..
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Wie weet ?

Antwoorden (3)

Zeker, want die 'club' gaat uiteindelijk regeren....!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ja, misschien wel als beeldvorming voor voorkeur van het volk. Maar het zijn uiteindelijk de partijen zelf die consessies moeten doen op het partijprogramma om met andere partijen een regering te kunnen vormen. Ook zul je hierbij vooruit moeten lopen op de combinaties van partijen die een meerderheid kunnen vormen. Maar ik vind t wel een leuk idee.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
@Johampok, jij wil het kiezersbedrog in stand houden.
Ik vind het huidige Nederlandse systeem een van de meest ondemocratische systemen, In de voormalige Oostbloklanden is het zelfs beter, het systeem bedoel ik, met zoals in Frankrijk.

De enige manier om het kiezersbedrog in NL te voorkomen is om over te stappen naar het kiezen op van partijen naar coalities.

Ik ben tegen de huidige PvdA en tegen de CDA in het algemeen, en ik wil die partijen volgend jaar niet aan de macht hebben. Er is geen manier om dat aan te geven, alleen door op de PVV te stemmen.
Als dat dan moet, dan moet het maar, ondanks dat ik geen wilders aanhanger ben.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Oh je bedoelt die democratische PVV, waar 1 man het voor het zeggen.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
*heeft
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
En dan nog iets: weet niet of je uberhaupt weet hoe het politieke stelsel hier in elkaar zit maar er wordt geen partij groot genoeg om de meerderheid te behalen. Daarom moet er dus samengewerkt worden met andere partijen om een regering te kunnen vormen. Dus ook de PVV zal straks meewerken aan, zoals jij het noemt, 'kiezersbedrog' willen ze uberhaupt regeren. Doen ze dat niet dan zijn het weer mooie loze woorden en kunnen ze weer 4 jaar lang fijn oppositie voeren. Dat zou ik nu echt kiezersbedrog willen noemen.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
+1
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Als er maar 1 grote aanslag gebeurd door moslims op dit moment. Haalt PVV een meerderheid...
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Johanpok je hebt wel een overdreven eigenbeeld.
Jij bevestigt alleen maar mijn mening. Ik wil stemmen zodanig dat de PvdA en het CDA niet in de regering komen, dat staat ons systeem niet toe. Als ik op de VVD stem, dan krijg ik of de PvdA of het CDA in de regering. Is dat geen kiezersbedrog, zeer geleerde heer Johan?
Lees eens een boek over verkiezingen bijv. van Saari: Chaotical Elections (2001 American Mathematical Society) of van Kenneth Arrow.
Een conclusie blijft over:
The voting method actually determines the victor rather than the voters' preferences.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
@Antizer: ja je hebt gelijk, we moeten Wilders stemmen. H
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Nee, johan, je begrijpt me niet, maar ik denk dat je mij niet wilt begrijpen. Ik stem niet op Wilders, dat is mijn probleem, dat ik gedwongen wordt om te stemmen op een
partij waarop ik niet wil stemmen CDA, PvdA EN PVV