Is het waar dat nederland maar zes mensen heeft die als fiscus bij de belastingsdienst werken?

Gisteren ontmoette ik een man en die beweerde tegen mij dat hij 1 van de 6 fiscus medewerkers was die nederland telt. Hij beweert dat er echt maar 6 zijn!
Ik zelf heb heb hier dus mijn twijfels over

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Antwoorden (2)

Bij de belastingdienst werken meer dan 30.000 mensen. Waarschijnlijk doelde deze meneer op een specifieke taak (in een bepaalde regio).

Toegevoegd na 1 minuut:
'Fiscus' is trouwens geen functie, maar een ander woord voor 'Belastingdienst'.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
het zou heel goed kunnen dat er maar weinig mensen de functie 'fiscus' hebben (bestaat die functie wel? Vraag hem naar zijn kaartje...)
Er werken veel meer mensen bij de belastingdienst, in allerlei functies van belastinginspecteur (in allerlei varianten) tot secretaresses en nog veel meer.