Is de slechte economie de (of een) oorzaak dat in Nederland mensen steeds radicaler worden m.b.t. hun houding/mening t.o.v. moslims of PVV?

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
1.2K
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Bij suggestieve vragen wordt een vermeend juist antwoord al in de vraag zelf gegeven, meestal omdat er sprake is van een oordeel. Mijn vraag ongelooflijk suggestief? Daar ben ik het niet mee eens. Ik stel deze vraag omdat ik, als ik Nederland bezoek, steeds meer schrik van de hardheid van mensen, zijnde moslims of pvv'er. Dan ga je daar over nadenken en kom je (ik dus) met deze vraag. Ik stel een vraag waarmee ik zit. Ik oordeel niet.

Het beste antwoord

Nee dat heeft niets met elkaar te maken. De slechte econommie is het gevolg van onzuiver bankieren

Toegevoegd na 1 uur:
Hm.. Vraag verkeerdom gelezen; excuses.

Ja, financiele problemen leiden ertoe dat mensen wat minder diep nadenken over maatschappelijke problemen, en sneller 'anderen' de schuld geeft. in dit geval draagt dat zeker bij aan de radicalisering van Nederland. Crises zijn daar uitstekende drijvende process4en voor.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Andere antwoorden (5)

Uit de analyses in de krant blijkt het tegendeel (wat betreft de stemmen voor de PVV).

Nu het slechter gaat met de economie klampen mensen zich vast aan de partij die de beste marketingstrategie heeft om zich het imago aan te meten als "beste oplossing in economisch zware tijden", de VVD. Dit leidt dus af van het geblaat van de PVV die naar mijn mening vooral gebaseerd is op angst.

Toegevoegd na 1 minuut:
Het zou wat anders zijn als bepaalde bevolkingsgroepen de schuld zouden krijgen van de slechte economie, maar dat is hier niet van toepassing.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Nee, want moslims zoals de pvv die bedoeld zijn geen economische concurrenten. Bij hardwerkende Polen ligt dat anders. Het zal mij dan ook niet verbazen dat als de economie zo blijft deze mensen als zondebok worden bestempeld.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Daarom moest de kostenberekening van de immigratie er ook zo nodig komen zeker.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ik woon in Duitsland en ken veel Polen hier. En "Russen" (Wolgaduitsers: Russen voor de duitsers en duitsers voor de russen). Het is schrijnend zoals men hier de Polen uitbuiten en behandelen, als derderangs burgers. Laatst zei een poolse vriendin tegen me "Nederlanders worden door duitsers op handen gedragen. Was het maar zo bij ons".
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
@johanpok.
ik heb het idee dat u economische concurrentie niet kunt plaatsen.
De economie is heel goed in Nederland. De medi proberen ons wijs te maken dat het anders is. De media geven teveel ruimte aan die zure mensen. Dat maakt mensen rechts. Angst dus.

Toegevoegd na 6 uur:
media
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Geld is schuld. En als er geld tekort is, dan wordt er weer geld gecreeerd wat nog een grotere schuld veroorzaakt.
Daar kan een moslim bar weinig aan doen. Ik zie de relatie tussen moslim en de schuld niet.

bekijk zeitgeist2 maar eens, dan weet je hoe geld in zijn werking.

Hoe meer geld er is, hoe meer schuld, en ook andersom.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
In de schilderswijk te Den Haag...op de Hoefkade..zaten 20 jaar geleden allemaal nederlandse winkels. Stomerij, groentewinkel, slager, bakker, sigarenboer, kapper, etcetera. De meeste zaken zijn failiet gegaan. Die hadden geen klanten meer omdat er heel veel buitenlanders kwamen wonen en die kochten niets bij die winkeltjes.
Die begonnen hun eigen winkeltjes...en nu is alles daar buitenlands. En tja...daar waren heel wat mensen echt niet blij mee...toendertijd.
Dat geeft ook onenigheid onder elkaar.