Omdat de politicus voorzichtig is met uitspraken. Ze worden immer gevolgd door grote groepen mensen, en een foute opmerking kan hun bergen stemmen kosten. Daarom is he tbeter een vaag ingewikkeld antwoord te geven: Je stoot geen mensen voor de kop. Tevens kan je antwoord niet tegen je gebruikt worden door je tegenstanders.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Omdat de meeste draaikonten zijn, ze zijn bang dat een
ja of nee tegen ze gebruikt gaat worden, en ze willen alle
mogelijkheden open houden.
Maar er zijn er ook die wel heel duidelijk zijn B.V wilders,
met zijn uitspraken, en je kan het er mee eens zijn of niet,
je kan hem niet verwijten dat hij niet eerlijk is in zijn
uitspraken.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Wilders is ook een draaikot, hij is van uiterst rechts naar de SP opgeschoven.
Omdat een politicus nooit de waarheid spreekt en ook nooit meent wat hij zegt. Een Ja/Nee is maar voor een uitleg vatbaar en dat is precies wat politici niet willen. Ze willen iets zeggen, waar ze de volgende keer gewoon en zonder problemen op terug kunnen komen of zeggen 'zo heb ik dat niet bedoelt'. Wilders is misschien de enige die recht voor zijn raap antwoord geeft. Jammer dat de man zulke rechtse ideeën erop na houdt
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Dat deden veel politici vroeger wel. Tegenwoordig is dat ze afgeleerd. Ze gaan allemaal op mediatraining. Op mediatraining geven oude journalisten les, hoe je aan jonge journalisten nietszeggende antwoorden moet geven.
De lol is er af.
13 jaar geleden
Dat doet hij/zij omdat beseft wordt dat indien het antwoord helder zou zijn, het risico wordt gelopen dat hun 'volgelingen' het met dat antwoord niet eens zouden zijn, en met hun stem wel eens naar een andere partij zou kunnen overstappen!

Angsthazerij dus veelal......
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Omdat de zaken altijd ingewikkelder liggen.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
omdat het echte leven net wat ingewikkelder is dan ja of nee